ים המלח
ים המלחאיה בן עזרי

מדינת ישראל אמנם אינה גדולה במיוחד מבחינת שטח בהשוואה למרבית המדינות האחרות, אך העושר והמגוון הקיימים כאן בכל הנוגע לנופים, טבע, אתרי תיירות ומקומות לנופש וחופשה לא היו מביישים אף מדינה גדולה או בינונית.

מיליוני תיירים פוקדים מדי שנה את יעדי התיירות הרבים והשונים שיש לישראל להציע, ואלו כוללים סוגים וסגנונות שונים לחלוטין – מחופשה חורפית ושלג בחרמון ורמת הגולן באמצע החורף ועד לחום הלוהט והים הססגוני של אילת בקיץ. בפרט, ניתן למצוא אפשרויות רבות לדילים אטרקטיביים לחופשה בארץ בשניים מהאגמים הייחודיים כל כך של ישראל – אגם כינרת וים המלח.

המקום הנמוך בעולם, ואחד הייחודיים שבו – דילים לים המלח

ים המלח הוא מבחינות רבות אחד המקומות הייחודיים והמיוחדים ביותר בישראל, ובמובנים מסוימים גם בעולם כולו. בתור התחלה, מדובר במקום הנמוך ביותר בעולם (כארבע מאות מטרים מתחת למפלס הים), ובימת מלח ייחודית במינה. לא רק המינונים הגבוהים כל כך של מלח במים הופכים את ים המלח ליעד מיוחד כל כך, גם הסביבה הגיאוגרפית בה הוא נמצא, הכוללת מדבר מרהיב ביופיו, מעיינות פסטוראליים הזורמים אל ים המלח עצמו ונופים עוצרי נשימה של ירדן מצד אחד, ומצדה והרי ירושלים מצד שני.

בים המלח גם פועלים כמה מהמלונות האיכותיים והמפנקים ביותר בישראל, מלונות המציעים מגוון רחב של פינוקים מסוגים שונים, כולל טיפולי ספא מפנקים, מסעדות עם מזון גורמה וכיוצ"ב.

דילים לים המלח אותם ניתן למצוא כיום מאפשרים לנפוש באותם מלונות יוקרתיים השוכנים ממש על מי האגם, במחירים אטרקטיביים ביותר ולכל אורך השנה. האקלים המקומי מאפשר לנפוש בים המלח גם באמצע החורף, וליהנות ממזג אוויר מושלם וממחירים נמוכים במיוחד.

בין אם מארחים אורחים מחו"ל, רוצים להראות לילדים את תופעת הטבע המיוחדת הזו או סתם רוצים להירגע ולהתפנק לכמה ימים קסומים ושוברי שגרה – דילים לים המלח יכולים לאפשר לכם לעשות זאת בזול ובבתי המלון הטובים ביותר (קישור להזמנת דילים).

קסם על ים כינרת - דילים לטבריה

אגם נוסף, ולא פחות מיוחד ואטרקטיבי כיעד לחופשה הוא כמובן אגם כינרת, הנחשב במובנים רבים ל"אגם של המדינה" ומספק לנו לא מעט מהמים המתוקים בהם אנו משתמשים. חופשה בכינרת היא חוויה מסוג שונה לחלוטין מזה של ים המלח – הכינרת היא אגם גדול של מים מתוקים, עם סביבה ירוקה ושופעת ואינספור אטרקציות הקשורות למים (כמו גם מסלולי טיולים רבים בסביבה).

טבריה היא כמובן העיר הגדולה השוכנת לשפת הכינרת, ובה תמצאו כמה וכמה בתי מלון אשר יושבים גם כן ממש "על המים" או במרחק הליכה קצר. דילים לטבריה עשויים לכלול לא רק את בית המלון עצמו, אלא שלל אטרקציות נוספות בטבריה או בסביבה – הכל במרחק נסיעה קצר יחסית.

מלבד לשלל האטרקציות הקשורות לרחצה במי הכינרת ניתן כמובן לפנות כמה ימים מהחופשה לטיולים בסביבה, ולנסוע לרמת הגולן הסמוכה, לגליל העליון ונהר הירדן ולשפע מוקדי עניין ותיירות נוספים הנמצאים במרחק נסיעה קצרה בלבד מטבריה.