הסיבים הגיעו לקראוונים בהתיישבות הצעירה

שר התקשורת יועז הנדל חנך היום (שלישי) את חיבור שכונת "מגן דן" ליד היישוב אלקנה לסיבים אופטיים. חיבור "מגן דן" לסיבים האופטיים מהווה החיבור הראשון של סיבים אופטיים בהתיישבות הצעירה, וגם המקום הראשון במדינת ישראל בו חיברו תשתיות סיבים לקראוונים.

את הטקס המרגש כיבדו בנוכחותם מנכ"ל בזק דודו מזרחי, ראש המועצה המקומית אלקנה אסף מינצר, ח"כ יום טוב כלפון, רב היישוב אלקנה הרב יהודה שטרן, וגם הוריו של השר הנדל, יונה ומרים הנדל, תושבי אלקנה שם גדל שר התקשורת.

"אני מתרגש כי זה ליד המקום שבו גדלתי ולכן זה מאורע חשוב", אמר השר הנדל לערוץ 7. "ללא קשר לזה, אנחנו נבחנים במעשים, לא בדיבורים, ומחברים את ההתיישבות הצעירה לסיבים אופטיים, לאינטרנט מהיר. זה אירוע כלכלי משמעותי ואמירה חשובה שאנחנו מתייחסים לכל מקום במדינת ישראל באותו אופן ובאותה צורה, לא יותר ולא פחות".

השר הנדל לא מסתיר את הישגיו ביהודה ושומרון, למרות הביקורת שעלולה להתעורר מצד שמאל של הממשלה. "אני מאוד מתגאה בהישגים האלה ובכל מקום שאני פורס סיבים ביהודה ושומרון או בגליל או בנגב אני מתגאה", אמר. "והנה אני מתראיין כאן מולך בכוונה תחילה. בעיניי זו אמירה חשובה. זה ללא קשר לאמריקאים. זה בעיקר קשור לישראלים".

רגע החיבור של הבית הראשון בהתיישבות הצעירה לסיבים אופטיים
רגע החיבור של הבית הראשון בהתיישבות הצעירה לסיבים אופטייםצילום: יהונתן גוטליב

לדבריו, "ההתייחסות שלי היא שאין אוטונומיות במדינת ישראל. לא לגבי חוק וסדר, ודיברתי מקום על אותם פורעים שפגעו בחפים מפשע, ולא לגבי הכלל או רוב האזרחים הישראלים שגרים ביהודה ושומרון, אזרחים מצויינים שצריכים לקבל את אותם תנאים כמו אזרחים בכל מקום ולכן אני גאה בזה ולא מסתיר את זה".

למרות שהנדל גדל ביישוב אלקנה, הוא אמר כי המקום לא נהנה מפרוטקציות. "להיפך", אמר. "הרבה מאוד זמן לא רציתי בכלל להגיע לכאן לטקס וראש המועצה דחף כאן מאוד את החיבורים האלה ואת ההתקשרות עם בזק. מכיוון שזה קרה אז הגעתי בשמחה. המקום שבו אני גר עדיין אין בו סיבים אופטיים".

ראש המועצה אסף מינצר אמר לערוץ 7: "אנחנו שמחים לחגוג כאן את הבשורה האמיתית של חיבור הסיבים האופטיים לאלקנה. את הבשורה הזאת אנחנו מביאים בצורה עוד יותר חזקה כי אנחנו היישוב הראשון שמתחבר פיזית מהשומרון לבתי קרקע, ומעבר לזה אנחנו נמצאים בשכונת מגן דן שזו ממש ההתיישבות הצעירה הראשונה במדינת ישראל שחברת בזק ומשרד התקשורת מחברים לסיבים אופטיים. אנחנו גאים בכך ושמחים. המענה הזה יתן לתושבים במיוחד בתקופה של הקורונה את הפתרון הטוב ביותר לגלישה בטוחה וטובה".

לדברי ח"כ יום טוב כלפון, "אנחנו מרחיבים את הפס הרחב אבל מוחקים את הקו. את הקו בין פריפריה למרכז, הקו בין מרחב כפרי לערים הגדולות, וגם עוד קו שאנחנו מוחקים פה היום זה הקו הירוק, שאנחנו יודעים שהוא לא רלוונטי יותר בשנת 2022".

"כאן זה ארץ ישראל וזה חלק בלתי נפקד ממדינת ישראל", אמר. "חשוב מאוד שגם לחברים כאן בהתיישבות הצעירה יהיו תשתיות ברמה הכי גבוהה שצריכה להיות. אנחנו שומעים על כיוונים חיוביים גם בנוגע לחיבור לחשמל והנה היום אנחנו מחברים את הסיבים. אמנם גרים פה בקראוונים אבל גולשים במהירות הכי גבוהה שיש. זה חשוב מאוד וזה גם מעשה ציוני מהמעלה הראשונה".

מועצת יש"ע הגיבה לחיבור שכונת "מגן דן" מהתיישבות הצעירה לסיבים האופטיים: :חיבור זה מראה שניתן לחבר את כלל ההתיישבות הצעירה בדיוק כמו בשאר היישובים בארץ. אנחנו מודים לשר הנדל על עשייתו המבורכת למען כל תושבי יהודה ושומרון, יישובים רבים כבר חוברו לסיבים האופטיים ועכשיו גם בהתיישבות הצעירה. אנחנו מקווים שעוד שרים בממשלה יאמצו את גישתו של השר הנדל ויתנו בקרוב מענה הולם לתושבי התיישבות הצעירה".