יעקב אשר
יעקב אשרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך דיון שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת אודות התקצוב החסר של לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) למגזר החרדי והמגזר הערבי, טען ח"כ יעקב אשר כי החרדים והערבים מקבלים פחות מחצי מחלקם באוכלוסיה.

בדבריו ציין את דוח הממ"מ בנושא ואמר כי "המספרים מדברים בעד עצמם, מחקר הממ"מ מוכיח שהמגזרים הייעודיים מקבלים פחות מחצי מחלקם באוכלוסיה, זה דבר שלא יתכן בתקציב ממשלתי, לא בקורונה ולא בכלל. הכסף הזה לא שייך לאבא של אף אחד, מדובר בכספי ציבור".

הוא הוסיף: "אנחנו כבר כמה שנים מעירים על כך ולא ראינו לצערנו שינוי, בקורונה נעשה תיקון קל תוך כדי תנועה אבל רחוק ממה שנדרש, אנחנו עדיין רחוקים מחלוקה צודקת ונכונה של הכסף. החרדים והערבים מקבלים פחות מחצי מחלקם באוכלוסיה.

"יש לציין שגם מבקר המדינה המליץ שמטה ההסברה יאפיין את המגזרים ויפעל בהתאם, שלא רק היקף הכסף קובע אלא גם סוג הפעילות, מה הרציונל ומה הקריטריונים שמנחים אתכם, בלפ"מ יטענו שבמגזרים המדיה עולה פחות, אבל השאלה היא מה נתתם כחלופה, אני רואה למשל שבשלטי חוצות מופנים 5.3 אחוז למגזר הכללי, לערבי 2.5 ולחרדי 1.5 בעוד שההיגיון אומר להשקיע דווקא שם יותר כי זה סוג של חלופה לטלוויזיה ודיגיטל".

אשר הוסיף כי "צריך לבוא עם ניתוח ומאפיינים לפני שמחלטים מה ואיך לפרסם, בתקופה שכיהנתי כראש עיר בבני ברק, הפקנו יחד עם אלוף פיקוד העורף דאז יאיר גולן, דיסקים באידיש לילדים חסידיים להסביר להם את כללי פיקוד העורף, זו הדרך וזה נכון גם לכל ציבור העולים".