אבנר נתניהו. יציל את בית"ר?
אבנר נתניהו. יציל את בית"ר?Photo by Marc Israel Sellem/POOL

האם נמצא הפיתרון למצבה הכלכלי הקשה של בית"ר ירושלים? אם לשפוט על פי הלך הרוח ברשתות החברתיות נדמה כי התשובה לכך חיובית כאשר עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים הוקמה מחדש.

העמותה שהוקמה ב-2009, אז כמעט התפרקה בית"ר גם כן בגלל בעלים קפריזי בדמותו של ארקדי גאידמק, הצליחה בזמנו לגייס סכום של 2.5 מיליון שקלים שעזרו לבית"ר לעבור את התקופה הקשה וכעת זו הוקמה מחדש מתוך אותה מטרה - להציל את בית"ר מפירוק, ירידת ליגה ומחיקת כל זכר לאחת מקבוצות הכדורגל הגדולות בישראל.

מי שבין היתר עומד מאחורי היוזמה של הקמת העמותה מחדש הוא לא אחר מאשר בנו של בנימין נתניהו ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופיזיציה כיום, אבנר נתניהו.

אבנר נתניהו חבר ליועץ התקשורת נדב שטראוכלר שחברתו משמשת גם כספונסרית קבוצת הנשים של המועדון הבית"רי, לבדרן מיקו ג'מאל וכן למשרד עורכי הדין ריינמן ושות' בראשותו של עו"ד אבישי ריינמן שהיה ממקימי העמותה בשנת 2009 ויחד אלו פתחו את העמותה מחדש למטרת גיוס כספים להצלת בית"ר ירושלים מפירוק.

למעשה, עוד בטרם נפתחה מחדש הצליחה העמותה לגייס מיליון שקלים, כאשר בין התורמים הראשונים של העמותה נמצאים אנשי העסקים תומר כהן, אבירן כהן ואהרון ריינמן.

הקמתה של העמותה מחדש הינה הכרח בשל סירובו של הבעלים הנוכחי משה חוגג לשחרר את בית"ר ולהעמידה בחינם לכל דורש ומצד שני להשקיע כספים בקבוצה בה הוא מחזיק. בשל כך החליטו האוהדים המובילים וביניהם בנו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, נתניהו, יחד עם קבוצה ירושלמית מקשת רחבה להתגייס בכדי להציל את המועדון מפירוק ומידיו של משה חוגג.

על פי הודעתם, רק בשבוע הבא יוכלו אוהדים לתרום כסף להצלת המועדון הבית"רי, כאשר הדברים נמצאים בישורת האחרונה ובתיאום סופי עם יועץ משפטי ומגוון אנשי מקצוע אוהדי בית"ר מוכרים ומובילים.

על פי הידוע, מאחורי הקלעים נוצר גם חיבור עם מספר מועמדים לרכישת הקבוצה, כשנראה כי המהלך כעת יהיה נרחב ומשמעותי יותר מגיוס כספי העמותה ב- 2009 שעמד כאמור על 2.5 מיליון שקלים.

בעמותה החדשה-ישנה מאמינים כי ברגע שהגיוס ייפתח לקהל הרחב בתחילת שבוע הבא, אוהדי בית"ר יתגייסו בהמוניהם ויניעו מהלך משמעותי להצלת המועדון, כאשר שם אמרו כי העמותה לא תעביר כסף למועדון עד שלא תראה תכנית הבראה מסודרת שכוללת את עזיבתו של משה חוגג.

על פי ההודעה, המטרה היא לייצר מהלך משותף יחד עם המתעניינים ברכישת בית"ר מידיו של חוגג, כזה שימנע פירוק של המועדון וייצר נתיב להשקעה נקודתית בשלב ראשון לטובת העונה הקרובה ואופציה לרכישת המועדון והחזרתו לקדמת הבמה החל מהעונה הבאה.

יש לציין כי כבר כעת אוהדים שמעוניינים להתחבר למהלך כבר בשלב זה יוכלו להירשם באתר העמותה כשאפשרות התרומה תיפתח כאמור בתחילת שבוע הבא, עם סיום ההערכות והשלמת כלל הפרטים הטכניים שנמצאים בהשלמות אחרונות.

מחברי העמותה נמסר: "בעזרת השם, יוצאים לדרך חדשה ולוקחים את גורלנו בידינו. החל משבוע הבא מאות אלפי אוהדי הקבוצה יוכלו לקחת חלק אקטיבי בהצלת המועדון. כבר בימים הקרובים נשתף את אוהדי הקבוצה בעיקרי המהלך שתכליתו הצלת המועדון באמצעות חיבור לבעלי הון שמעוניינים לרכוש את בית"ר. אנו קוראים לכלל אוהדי הקבוצה להתחבר למהלך כדי שנוכל להביא את בית"ר לימים טובים יותר. בעזרת השם נעשה ונצליח".