רזי ברקאי
רזי ברקאיצילום: משה שי, פלאש 90

איש התקשורת הוותיק רזי ברקאי אמר היום (רביעי) במהדורת הפרידה שלו מ'גלי צה"ל' כי השינויים שעברה תחנת הרדיו בשנים האחרונות השפיעו על החלטתו לפרוש.

"אני לא רוצה לתת שמות כאן", הוא אמר לאילנה דיין. "השתלטו לא רק על גלי צה"ל, השתלטו על מערכות התקשורת עסקנים בורים גסי רוח, ששכחו מה זה להיות עיתונאי".

לדבריו, "מה זה להיות עיתונאי? זה 'חמשת המ"מים'; מי, מתי, מקום, מדוע ומה. לחזור לעיתונות הבסיסית הזאת ולא לוויכוחים. מאסתי בוויכוחים ובהתנצחויות ובקללות. אז כן. אבל זה לא רק מה שקרה בגלי צה"ל".

ברקאי ציין כי גם המוות הפתאומי של רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חדשות 12, השפיע על החלטתו לפרוש. "המוות של רוני היה כל כך פתאומי וכל כך באבחה אחת, שמצד אחד זה על הכיפאק, מצד שני הוא מבוגר ממני בשנה או בשנה בחצי. זה גם המוות שלו, זה גם המוות של מוטי קירשנבאום, ושל יוסי שריד גם", אמר. "התחושה שלי שמיציתי. יש צעירים נהדרים וצעירות נהדרות מוכשרים מאוד שיקחו את המיקרופון ויעשו דברים כאלה ואחרים. אבל אני את השידור היומי מיציתי".

כפי שפורסם, ברקאי הודיע על פרישה מגלי צה"ל בתום 27 שנים שבהן הגיש את התוכנית "מה בוער". בתחילת השבוע הוא הודה לישראלים הרבים ששיגרו אליו הודעות תמיכה. "לכל הקולגות שרוצים לראיין אותי, ולא עניתי להם, בשלב הזה לא אתראיין. למחבקים, חיבוק ענק בחזרה, ולמקללים, אתם רק עושים לי חשק לחזור, אז מבחינת האינטרס שלכם, תפסיקו", כתב ברקאי בטוויטר.

ברקאי בן ה-73, מוותיקי המגישים בגלי צה"ל, נפרד היום מהמאזינים במהדורת פרידה, שחתמה 27 שנים בהן שידר את הרצועה היומית.

ברקאי, זוכה פרס סוקולוב לשנת 2002, אוחז במיקרופון יותר מ-50 שנה: בשנים 1970-1993 כיהן ככתב פוליטי ומדיני בקול ישראל, כשליח הרדיו בוושינגטון, וכמגיש ומייסד התוכנית ''הכל דיבורים''. בשנת 1993 עבר לגלי צה"ל ושנתיים אחר כך החל לשדר את התוכנית היומית ''מה בוער''.



ברקאי אמר: "בתום 27 שנים שבהן הגשתי את מה בוער הגעתי למיצוי והודעתי על רצוני לפרוש מהגשת התוכנית. תודתי הגדולה למאזינים ולצוותים המסורים שהיו שותפיי לדרך לאורך שנים".

מ"מ מפקדת גלי צה"ל גלית אלטשטיין: "מה בוער היא מוסד רדיופוני ורזי ברקאי, כמי שהוביל אותה, עיצב את סדר היום הציבורי והעיתונאי בישראל שנים ארוכות. ברמה האישית, זכיתי לעבוד עם רזי כמנהלת מחלקת החדשות, ובחודשים האחרונים כמ"מ מפקדת התחנה. אני מעריכה אותו כעיתונאי, כאיש תקשורת וכאדם".