עידן רול
עידן רולצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד), סיפר בריאיון לחדשות 13 על הבילוי בערב השנה החדשה בו נדבק בקורונה, למרות המלצות הממשלה.

רול ובן זוגו הראל סקעת חגגו את פתיחת השנה במסיבה, ממנה העלה סקעת סרטון לאינסטגרם בו נראה סגן שר החוץ מבלה בצפיפות ללא מסכה.

רול אמר: "אני חושב שברמה של דוגמה אישית, הייתי צריך לשמש דוגמה אישית טובה יותר. אני חושב שזה חלק מהתפקיד שלנו. גם לבחון את עצמנו וגם לומר: 'אוקיי, אולי הייתי בדיעבד עושה דברים אחרת ונמנע מהמסיבה'".

כשנשאל על הדרך בה הגיב כששר הבריאות לשעבר ליצמן חלה בקורונה, והאם יש דין שונה לליצמן ולו השיב: "לא. אני חושב שהסיטואציה היא שונה גם ברמת ההתנהלות וגם ברמת המגפה".

רול, המכהן כסגן שר, אחד מתוך שישה בממשלה, נשאל גם על הצורך בסגני שרים. על כך השיב: "האם אני חושב שהתפקיד שלי נחוץ במשרד החוץ? חד-משמעית כן. יש לי את הזכות להוביל את המאבק בדה לגיטימציה ולחיזוק תדמית ישראל בעולם".

עוד הוסיף רול כי "אני לא מרגיש שאני צריך להצדיק את המינוי שלי. אני מרגיש שאני צריך לעשות את העבודה שלי. אני מרגיש שכולנו ראינו ב"שומר החומות" את העובדה שאין לנו הסברה מספיק טובה".

על שיחתו עם לפיד סיפר רול: "זאת לא הייתה שיחת נזיפה. דיברנו על איך זה משתקף בעיני הציבור ועל החשיבות של נבחרי ציבור באמת לשמש דוגמה אישית".