אלעזר ברגר
אלעזר ברגרצילום: באדיבות המשפחה

בשבוע הבא תתקיים בר מצווה לילד אלעזר ברגר, ששוכב בבית החולים מאז האסון הקשה במירון, ובימים האחרונים החל להזיז מעט את קצות אצבעותיו.

זמן קצר לפני שנפצע באסון, הוא הספיק לערוך סיום חגיגי על חצי ש"ס משניות שלמד לקראת הגיעו לגיל מצוות, ובעקבות האסון הוא לא יצליח לסיים את הש"ס לבד.

משפחתו וחבריו קוראים להתגייס וללמוד משניות לרפואתו ולרפואת יוסף עזריאל רייט, שגם הוא נפצע באסון במירון ושוכב בבית החולים אלין בירושלים. היעד: לסיים יחד ש"ס משניות עד בר המצווה של אלעזר ברגר שתתקיים בתאריך ל' שבט, ראש חודש אדר א'. השמות לתפילה: אלעזר בן ראומה, יוסף עזריאל בן חיה מיכל.

הרב דב ברגר, אביו של אלעזר ברגר, סיפר לערוץ 7 איך בעזרת תקשורת באמצעות עצימת עיניים בלבד הצליח אלעזר להגיד כי הוא רוצה לסיים ש"ס משנה לכבוד בר המצווה. "אלעזר לא מדבר", סיפר הרב ברגר לערוץ 7. "הוא הזיז לפני כמה ימים קצת אצבעות. הוא מגיב רק עם העיניים. הוא לא יכול לתקשר מלבד תנועות בעיניים. כשהוא עוצם עיניים חזק, ככה הוא אומר 'כן'. קשה להבין אותו אבל זאת דרך לתקשר".

הרב ברגר החליט לשאול את בנו מה ירצה ללמוד לקראת הבר מצווה. "הצעתי לו שנלמד בחברותא ואז הוא עצם את העיניים חזק. זאת השיטה שלו להגיד כן. ואז ניסינו גמרא, והוא לא הגיב. פרשת שבוע - לא הגיב, שפת אמת - לא הגיב. כל דבר שניסיתי הוא לא הגיב. ואז שאלתי אותו 'אתה רוצה משהו שקשור לבר מצווה שלך? ואז הוא עצם חזק. אז הבנתי שצריך ללכת לכיוון הזה".

לדבריו, "הצעתי שנלמד את הפרשה שלו, טעמי מקרא, הלכות תפילין - הוא לא הגיב לשום דבר. ואז נזכרתי שלפני שהכל התחיל הוא רצה לעשות סיום על כל ש"ס המשניות לקראת בר המצווה. חצי ש"ס הוא כבר סיים ממש לפני שהוא נפצע ועשינו מסיבה על סיום חצי ש"ס משניות".

"הוא זכר את זה", אמר. "כלומר, הוא זוכר בדיוק מי הוא ומה הוא, וזה מה שהוא רצה שנעשה. אז שאלתי אותו 'אתה רוצה שנחזור ללמוד לקראת סיום ש"ס משניות?' אז הוא עצם את העיניים חזק. הוא כרגע לא יכול לסיים. אנחנו לומדים עכשיו. אני מסביר לאט, אני שואל אותו אם הוא יכול להמשיך והוא עונה לי עם העיניים. לא פשוט. אבל אנחנו רוצים לעשות סיום ש"ס בבר מצווה בעזרת הציבור".

להצטרפות ללימוד המשותף לחצו כאן