פרופ' חיים שקד
פרופ' חיים שקדצילום: מעין ויובל צלמים

האקדמית חמדת בשדות נגב, נבחרה לקבל את פרס ירושלים לשנת תשפ"ב של העיתון "בשבע", על פיתוח תוכנית "פדגוגיה של חוסן".

הפרס יוענק לנשיא המכללה פרופסור חיים שקד במהלך כנס ירושלים ה-19 שייערך בתחילת החודש הבא במלון VERT בירושלים.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב: "אנו מבקשים להעניק את אות הכבוד על פועלה המבורך של האקדמית חמדת לפיתוח והובלת התוכנית 'פדגוגיה של חוסן'. התוכנית פורצת הדרך בהכשרת עובדות ועובדי הוראה, הפכה לאבן שואבת מחקרית עבור מוסדות ואנשי אקדמיה בתחום החינוך בכל רחבי הארץ. זאת תוך יצירת תבנית מחשבה חינוכית חדשה, לפיה החוסן אינו תפקיד נוסף המוטל על אנשי החינוך, אלא דרך מרכזית ייחודית של הוראה, אשר בד בבד עם הקניית ידע ומיומנות תורמת משמעותית לחוסנם של תלמידי ישראל".

עם היוודע דבר קבלת הפרס, הודה פרופסור שקד בחום לחברי הוועדה וציין: "פדגוגיה של חוסן מקשרת את התכנים הנלמדים לנושא החוסן. כך מעודדים דרכי הוראה ולמידה שמגבירים את החוסן, ואומרים לתלמידים: "אתם יכולים להיות יצירתיים, לבקר מה שאומרים לכם, לעבוד בקבוצה, ולהאמין בעצמכם; לייצר שיח מתמיד סביב האתגר לפרוץ מהמורה נוספת בדרך ליעד הבא, כשהמורה אחראי להפוך את הכיתה לקבוצה מגובשת שבה תלמידים מעודדים, מחזקים ומעצימים זה את זה".

"פדגוגיה של חוסן", מסכם פרופ' שקד, "משמשת מנוף לצמצום פערים בין אוכלוסיות שונות. החוסן מקנה לתלמיד שהגיע מנקודת מוצא נמוכה יותר, ארגז כלים רחב שיאפשר לו להתגבר על האתגרים, המכשולים והמהמורות בהם נקרא בדרך, על מנת שבעתיד אי"ה יוכל להגשים את שאיפותיו וכך להגיע לגבהים ותפקידים בכירים".