נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי גדעון, לע"מ

בראיון לעיתון "הארץ" חושף ראש הממשלה נפתלי בנט מה אירע בפגישה עם יו"ר הליכוד בניסיון להקים קואליציית ימין לאחר הבחירות האחרונות.

נוכח הווטו שהטיל בצלאל סמוטריץ' על תמיכת רע"ם, הסיכוי נראה אפסי. נתניהו דרש מיו"ר ימינה לתמוך בתוכנית החלופית: עוד סבב בחירות. בנט חשב שזה יהיה אסון.

בשיחה עם יוסי ורטר סיפר בנט: "כשהוא הבין שאני לא מתכוון לאפשר לו לגרור את ישראל לבחירות חמישיות, הוא ממש איים. 'תקשיב', הוא אמר לי, 'אם אני מבין נכון מה אתה הולך לעשות, תדע שאני אפעיל עליך את כל המכונה שלי, את הצבא'. 'אני אשלח עליך את הכטב"מים, ונראה'".

בנט נימק מדוע הוא תומך בעסקת טיעון עם ראש האופוזיציה: "לא הייתי רוצה לראות את נתניהו בכלא, במדי אסיר. זו לא תמונה שתכבד אותו או את אזרחי המדינה".

על שותפו לשעבר בצלאל סמוטריץ', שתקף את נשיאת העליון לשעבר מרים נאור טרם שנקברה, הוא אומר: "הדברים שסמוטריץ' אמר הם בזויים. הציונות הדתית שבה אני צמחתי דוגלת בדרך ארץ ותורה. בסמוטריצ'יזם כל זה אינו קיים. זה לאו דווקא התוכן, אלא הסגנון. היה פה מחטף של המושג 'ציונות דתית'. כל אנשי הציונות הדתית שאני מכיר, ששירתו איתי בצבא, הסמוטריצ'יזם לא מייצג אותם. הם מתביישים".

בראיון שהעניק ל''ישראל היום'' התייחס בנט לפגישות השר בני גנץ עם אבו מאזן ונשאל האם יכול להיות שמתחת לאף נרקם אוסלו חדש ויום למחרת הרוטציה הוא ימומש. "כל עוד אני ראש ממשלה - אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום מו"מ מדיני בקו של מדינה פלשתינית".

בנט מסרב לפגוש את אבו מאזן: "אני לא אפגוש את מי שרודף את חיילי צה"ל בהאג ומעביר כספים לרוצחים, שותפיי, גם גנץ וגם לפיד, יש להם עמדות שונות ממני הם מייצגים עמדות של השמאל וזה לגיטימי כל עוד במעשים אנחנו במכנה המשותף שקבענו".

''גם קודמי פגש את אבו מאזן לא פעם, ועוד עם דגלים פלשתינים וכל הדברים האלה. זה לא סוף העולם. אני לא שופט אותם, אני מאפשר, אין להם סמכות לנוע בתחום המדיני. הם מדברים כלכלה", אמר בנט.