הפסל במקום ההתרסקות
הפסל במקום ההתרסקותצילום: רויטרס

שנתיים עברו מאז מצא את מותו באופן טראגי, שחקן הכדורסל הטוב בעולם, קובי בראיינט. היה זה במהלך טיסתו במסוקו האישי יחד עם ביתו ג'יאנה לטורניר כדורסל לנוער בזמן שהמסוק בו טסו נקלע לסערה קשה והתרסק.

שנתיים אחרי והיום (חמישי) הוצב במקום בו התרסקו עם עוד 7 אנשים, פסל של בראיינט עם ביתו לבושים במדי כדורסל ומסתכלים אחד על השני.

הפסל שוקל 73 ק”ג ועשוי מברונזה וחרוטים עליו השמות של כל תשעת הקרבנות שנהרגו באותה תאונת מסוק, כולל כמובן בראיינט וביתו ג'יאנה. על הפסל מוטבע המשפט שאמר בראיינט בעבר: “גיבורים באים והולכים, אך האגדות הן לתמיד”.

בראיינט, שזכה בחמש טבעות אליפות NBA והשלים 20 עונות בלוס אנג’לס לייקרס, נהרג כשהוא בן 41 בעוד בתו ג’יג’י הייתה בת 13 בזמן ההתרסקות והפסל לא היה המחווה היחידה שנעשתה לציון שנתיים לאסון הנוראי.

מלבד אלפי ציוצים ואנשים שציינו בכאב את לכתו של אחד מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים ובכל העולם, בכניסה לאולם בו שיחקה קבוצתו לשעבר, לוס אנג'לס לייקרס צויר ציור קיר מרשים במיוחד של קובי וביתו ג'יאנה, במשחק בו השתווה לברון ג'יימס לבריאנט במקום ה-14 במספר ההופעות בכל הזמנים ב-NBA.

גם בכדורסל האירופי מספר קבוצות הנציחו את כדורסלן העבר, כאשר בעוד קבוצת הפאר היוונית פנאתינייקוס ציטטה משפט נוסף של בראיינט שאמר בעבר: "תהיו אתם, זה הכול. תהיו אתם", מילאנו האיטלקית העלתה תמונות של בראיינט עם הכיתוב: "בלתי נשכח".

בעמוד הטוויטר של ארגון הכדורסל העולמי, פיב"א, ציינו גם הם את יום השנה למותו של קובי, ופרסמו סרטון ישן שלו מאליפות אמריקה ב-2007. "היום חוגגים את המורשת של קובי בריאנט", כתבו.