יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליט מחוז ירושלים, עורך הדין דני ויטמן, אומר הבוקר (שישי) כי הסדר הטיעון עם חבר הכנסת יעקב ליצמן משרת את האינטרס הציבורי.

בראיון לכאן ב' טען ויטמן כי ליצמן לא 'יצא בזול' מההסדר. "הציפייה שכל עבירת מרמה והפרת אמונים תסתיים מאחורי סורג ובריח לא ריאלית".

הוא התייחס לביקורת על גובה הקנס הנמוך שהוטל על ליצמן, 3,000 שקלים, וטען: "הקנס הוא אמירה הצהרתית של התביעה, בית המשפט וגם של הנאשם שהמעשה פסול".

"התיק הזה לא היה קל מבחינה ראייתית", טען הפרקליט על פרשת מלכה לייפר. "האירועים היו מ-2013, השיח בין ליצמן לפסיכיאטר היה מאוד דל במילים, ואף על פי כן חשבנו שהוא חוצה את הרף הפלילי. לומר שהתוצאה של האירוע לא מספיקה לציבור – שגויה. מדובר בשר לשעבר שלוקח אחריות על מעשה – שהוא לא ברף החמור של עבירת הפרת האמונים, אבל מספיק חמור כדי להפליל אותו – מודה ומשלם מחיר באופן אישי".

אתמול נחתם הסדר טיעון עם השר לשעבר יעקב ליצמן, רגע לפני פרישת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ליצמן יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, וסעיף השיבוש הורד מכתב האישום. פרשת המעדנייה לא תהפוך לכתב אישום. הענישה שסוכמה היא מאסר על תנאי וקנס סמלי של 3,000 שקלים.