רעיית היועמ"ש מקבלת את הפרחים
רעיית היועמ"ש מקבלת את הפרחיםצילום: ללא קרדיט

נמשכת הסערה סביב החלטתו של היועמ"ש מנדלבליט לסגור את תיק החקירה נגד שוטרי ימ"ר ש"י שניהלו מרדף אחר אהוביה סנדק ז''ל, מרדף שבסיומו אהוביה מצא את מותו.

היום (שישי) שלחו פעילי מחאת סנדק זר פרחים ומכתב "תודה" לביתו של היועמ"ש מנדלבליט בשם שוטרי ימ"ר ש"י. את זר הפרחים ובלון עליו רשום 'תודה!' קיבלה אשתו של היועמ"ש בביתם שבפתח תקווה. בנוסף לזר ולבלון, צירפו הפעילים "מכתב תודה" בשם השוטרים, בו הם מודים ליועמ"ש על החלטותיו בתיק.

במכתב שצורף נכתב בשם השוטרים שורת תודות על התנהלות החקירה: "לכבוד המנהיג העליון, שמש העמים, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ירום הודו. רצינו להודות לך בשם שוטרי ימ"ר ש"י על התמיכה והגב החזק שאתה נותן לנו כדי שנוכל להילחם ללא הפרעה באויבי המשטר. נוער הגבעות כידוע הוא הסכנה הגדולה ביותר שקיימת היום למדינת ישראל ויש להילחם בו ביד קשה וללא פשרות.

"אנו שמחים כי טייחת את החקירה והתעלמת מכך שהשארנו נער בן 16 מתחת לרכב תחתיו הוא שכב עד שמת. תודה שנתת לנו זמן לתאם גרסאות בינינו ולא חקרת אותנו ביום הדריסה. תודה שזרקת לכל הרוחות את סגן מח"ש אשר העיד כי החקירה זוהמה לחלוטין. תודה שבזכותך אנו, השוטרים הדורסים ממשיכים להסתובב חמושים בנשק ומטפלים ביד קשה בקיני הטרור הנמצאים בגבעות", כתבו פעילי מחאת סנדק.

מיצג במחאת סנדק בי-ם: 'גופת נער' על המדרכה

בסיום המכתב נאמר: "אנו בטוחים כי תמצא את הדרך להאשים את חבריו של אהוביה אשר היו עמו ברכב-בהריגתו ויינתן להם העונש המירבי בחוק. עם הגיבוי הרחב שנתת לנו אין ספק כי גם בפעם הבאה שנדרוס נער גבעות למוות התיק ייסגר ואנו נצא נקיים לחלוטין. אנחנו כבר לא יכולים לחכות. בתודה ובהערכה, שוטרי ימ"ר ש"י", נחתם בסוף המכתב.

ביום ראשון בשעה 12:00 תערוך משפחתו של אהוביה מסיבת עיתונאים בירושלים, שם תמסור התייחסות ראשונה שלהם לסגירת התיק כנגד השוטרים וכן יכריזו במקום על יציאה למאבק.