פאזל? הכסף הרפורמי ורפורמת הגיור של כהנאדוברות ליב"ה

מחלקת המחקר של מרכז ליב"ה פרסמה סרטון מפורט שבו היא טוענת לקשר בין הרפורמים ותומכיהם לרפורמת הגיור של כהנא, כשבתווך, ארגון צהר, עמותת עיתים ומיזם 'גיור כהלכה'.

בראשית הסרטון נטען כי כל מטרת הרפורמה בגיור היא להעניק לרב דוד סתיו - רבה של שוהם והעומד בראש ארגון צהר - סמכויות גיור. בשל כך, כהנא מבקש להעניק את הסמכויות ל"רבני הערים", למרות שרבני הערים בעצמם פרסמו מכתב נגד המהלך.

המשך הרכבת הפאזל מתמקד במיזם 'גיור כהלכה' שהוקם בשנת 2015 על ידי עמותת עיתים, במטרה להעניק מענה לאלו "שלא מצאו מענה הולם בבית הדין לגיור של הרבנות הראשית לישראל". רפורמת הגיור מיישמת בפועל את האג'נדה והקו של 'גיור כהלכה'.

על פי הטענות, 'גיור כהלכה' מתוקצב מחד על ידי ארגון צהר ומאידך קרן יד הארי אוסקר טריגובוף שותפה בהקמתו. הקרן היא הזרוע הפילנתרופית של הארי אוסקר טריגובוף, יהודי אוסטרלי עשיר, חבר מן המניין בקהילת "עמנואל" בסידני, שכוללת בעיקר תנועות רפורמיות וקונסרבטיביות.

בתו של טריגובוף, כך נטען, היא 'רבה' רפורמית ידועה, ומשמשת כחברה בועד המנהל של המכון בישראל, שמטרתו "יצירת חלופות לרבנות הראשית", כך נטען בסרטון של מרכז ליב"ה.

הסרטון מתייחס גם לעמותת עיתים שעומדת מאחורי יוזמת 'גיור כהלכה', וטוען כי היא נתמכת באופן קבוע על ידי קרנות ועמותות שתורמות במקביל לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, כדוגמת קרן עזריאלי, קרן שוסטרמן, קרן טאובר ועוד.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה עושה סדר ומסכם את הגילויים בסרטון שהופץ: "מפת האינטרסים של רפורמת הגיור - נחשפה. כהנא מיישם בפועל את הרפורמה, רק כדי שהרב סתיו - רב העיר שוהם יקבל סמכויות. הרבה כסף נשפך כדי לקדם את הרפורמה. קרנות שתומכות ברפורמים ובקונסרבטיבים מתקצבות את עמותת עיתים ואת מיזם 'גיור כהלכה' והן תומכות ברפורמות של כהנא, שיגרמו לקרע אדיר בעם ישראל ויהרסו את הצביון היהודי של מדינת ישראל. הגיע הזמן שכהנא יפסיק לשקר ויספר לנו את האמת".

ממכון טריגובוף נמסר בתגובה כי "הארי טריגובוף מאמין בגישה מכילה כלפי מי שהם מזרע ישראל אשר מבקשים להתגייר כדי לקיים את נבואת ירמיהו: "ושבו בנים לגבולם". מצער שבליב"ה בוחרים להציג את המציאות באופן סלקטיבי בלבד כך שתתאים להשקפת העולם שלהם. יוצרי הסרטון "שכחו" לציין שהארי טריגובוף הוא אחד התורמים הכי גדולים של תנועת חב"ד באוסטרליה. כמו כן, בניגוד למה שנטען, הארי טריגובוף הוא חבר הקהילה האורתודוקסית ותומך בבית הספר האורתודוקסי בסידני ובישיבה היחידה שפועלת בעיר".