שחקני חיפה ונתניה הערב. תיקו שני ברציפות לאלופה
שחקני חיפה ונתניה הערב. תיקו שני ברציפות לאלופהצילום: ניב כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

הרבה זמן לא הפסידה מכבי חיפה למכבי נתניה. למעשה, בכל שמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, הייתה זו חיפה שניצחה את הצהובים מהשרון, בכל המסגרות, בליגה ובגביע הטוטו.

עד כמה ההיסטוריה ביניהן חד צדדית? מכבי נתניה אפילו לא כבשה לרשת מכבי חיפה בליגה, מאז מאי 2019 כשהפסידה חמש פעמים על האפס.

באצטדיונה הביתי שבנתניה, לא ניצחה המארחת את חיפה מאז אפריל 2012 ואם לחבר את העבודה שהאלופה מחיפה היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה שמגיעה אחרי תיקו מאכזב מול אחת מהיריבות בתחתית הפועל ירושלים וכשהפועל באר שבע נושפת בעורפה ועלתה זמנית למקום הראשון בטבלה, הייתה אמורה חיפה להתפוצץ הערב (ראשון) על המארחים מנתניה.

בפועל? זה נגמר בפעם השניה ברציפות בתיקו 1:1 דרמטי, כשהפעם היה זה עומר אצילי שהציל אותה ולא בפעם הראשונה העונה, עם שער שיוויון בדקה ה-84.

חיפה, שכבר פתחה פער בן 4 נקודות על הפועל באר שבע בצמרת הטבלה, אמנם חוזרת למקום הראשון אך זה רק בזכות הפרש שערים עדיף כשהיא עם אותן נקודות כמו של הקבוצה מבירת הנגב.

נגיעת יד של עלי מוחמד, שחקן נתניה לשעבר וכיום בחיפה בדקה ה-51, תורגמה לשער יתרון של יובל אשכנזי שחקן חיפה לשעבר וכיום בנתניה שלא חגג ובהמשך כמעט הכפילה נתניה את התוצאה בבעיטה מחצי מגרש שלמזלה של חיפה לא נכנס.

האלופה שוב התעוררה לקראת הסיום ומי אם לא עומר אצילי היה שם בשבילה בדיוק בזמן כשהשווה את התוצאה וקבע תיקו 1:1 שני ברציפות לחיפה שללא הפסד ליגה כבר משחק 15 ברציפות. ובכל זאת, מאבק האליפות פתוח מתמיד.