סקר TGI המתפרסם הבוקר (שני) קובע כי עיתון "בשבע" הגדיל את חשיפתו לשבעה אחוזים ובכך הופך להיות העיתון בעל החשיפה הגדולה בישראל בסופי שבוע אחרי ישראל היום וידיעות אחרונות.
העלייה של כמעט שני אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מבססת את מעמדו של "בשבע" כעיתון בעל החשיפה השלישית בגודלה מבין העיתונים בישראל והגדול מבין העיתונים הפונים לציבור הדתי בישראל.
נתוני TGI לשנת 2021 מעלים כי חלה מגמת עלייה בצריכת העיתונות הכתובה ובהאזנה לתחנות הרדיו. העלייה בשיעורי הקריאה וההאזנה מושפעים, ככל הנראה, מחזרה לתנאי שוק של "שגרת קורונה". התאוששות זאת באה לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה של שנת 2021 אבל עדיין ניכר שיפור בסך כל הקריאה וההאזנה במונחים שנתיים לעומת 2020.
שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית ביום חול עמד במהלך 2021 על 44.3% בקריאת עיתוני יום חול. בעיתוני סוף השבוע מדובר על שיעור חשיפה של 51.8%. בשנת 2020 עמד שיעור החשיפה על 37.8% ביום חול ו-44.9% בסופ"ש. שינויים אלו הינם מובהקים סטטיסטית ומביאים את שיעורי הקריאה בחזרה לנתונים דומים שלפני תחילת תקופת המגיפה.
בתוך כך, העיתון ישראל היום ממשיך להוביל בשנת 2021 עם שיעור חשיפה ממוצע לגיליון יום חול של 31.0% לעומת 23.7% במהלך 2020. שיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 23.9% בממוצע בביום חול במהלך 2021, לעומת 21.5% בשנת 2020.
בעיתונות סוף השבוע, העיתון "בשבע" ממשיך לשמור על המקום השלישי והמכובד בשיעורי החשיפה. ישראל היום מוביל עם 31.9% במונחים שנתיים במהלך 2021 בהשוואה ל-24.8% ב-2020. שיעור החשיפה ב-2021 לידיעות אחרונות עומד על 29.8% בהשוואה ל 27.1% בשנת 2020.
העיתון בשבע נהנה מחשיפה של 7% בשנת 2021 לעומת 5.3% בשנת 2020. עיתון "הארץ" במקום הרביעי בעיתוני סוף השבוע עם ממוצע חשיפה של 5.7%, מעריב סופהשבוע במקום החמישי עם ממוצע של 5.2%, ועיתון "מקור ראשון" במקום השישי עם ממוצע של 4.1%.
יושב ראש העיתון בשבע, דודו סעדה, אמר כי "זוהי תוצאה של עבודה מקצועית על עשרות אנשים בראשותו של עורך הראשי של העיתון עמנואל שילה יחד עם הסמנכ"ל דודי פינקלר, הפועלים לילות כימים על מנת להביא את התוכן האיכותי והמעניין ביותר לקוראינו, וממשיך להיות הבית של הציבור הדתי בישראל. עיתון בשבע מופץ בכ-100,000 עותקים מידי שבוע בכל הארץ מהצפון ועד הדרום. בשנים האחרונות אף הגדיל את מערך התפוצה לאור העלייה בביקוש. כבר שנים שהעיתון בשבע משמש כמדיה המרכזית עבור הקהל הדתי בישראל ומשתדל להביא את הסיפורים המעניינים ביותר שיעבירו לכם את השבת בהנאה".
עמנואל שילה, העורך הראשי של העיתון 'בשבע': "אנו שמחים וגאים בתוצאה גבוהה ומחמיאה של 7 אחוזי חשיפה בשנת 2021. למרות הידוק החגורה בימי הקורונה, הצלחנו השנה להגדיל את החלק המערכתי בעיתון ולהוסיף על הצוות הוותיק והמיומן כותבים חדשים איכותיים ומעניינים. תודה לצוות העיתונאים, הכותבים והמעצבות שבזכות עבודתם הטובה לאורך שנים 'בשבע' נמצא במקום השלישי בשיעור החשיפה שלו בין עיתוני סוף השבוע בישראל.
"ותודה לצוות הניהולי בראשות היו"ר דודו סעדה והסמנכ"ל דודי פינקלר, שדואגים להשיט את הספינה בבטחה גם כשהמים הכלכליים נתונים לתנודות בלתי פוסקות. גם בשנה הבאה נמשיך בעזרת ה' לעמול על שיפור העיתון ולתת לקוראינו הנאמנים תמורה מלאה לזמן ולתשומת הלב שהם מקדישים למעשה ידינו", הוסיף שילה.
עיתון "בשבע" המזוהה עם הציבור הדתי עורך שורה של כנסים במהלך ימות השנה, שהגדול והמפורסם בהם הוא כנס ירושלים הצפוי להתקיים בשבוע הבא בפעם ה-19.
האזנה לרדיו
גם בשיעורי ההאזנה לרדיו ביום חול ניכרת עלייה מובהקת בשנת 2021 לעומת 2020. תחנות הרדיו נהנו מ-64.4% בממוצע בהשוואה ל-62.7% בשנת 2020.
במונחים שנתיים, תחנות הרדיו השייכות לתאגיד השידור "כאן" רשמו ירידה קלה בשיעור האזנה הכולל בשנת 2021. 36.1% בממוצע בשנת 2021 בהשוואה ל-37.5% בשנת 2020. תחנות גל"צ / גלגל"צ עלו בשנת 2021 ל-38.5% בהשוואה ל-37.0% בשנת 2020.
בועז ביסמוט, העורך הראשי של "ישראל היום", הגיב לסקר TGI שהתפרסם היום (ב') ואמר: "עיתון 'ישראל היום' ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע. אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית".