ישראל אייכלר
ישראל אייכלרערוץ 7

בעקבות פרסום המלצות הוועדה הגיאוגרפית שלא לאשר את הרחבת גבולות היישוב קריית יערים – טלזסטון, פנה ח"כ ישראל אייכלר לשרת הפנים איילת שקד בבקשה לדחות את ההמלצות הבלתי מקצועיות ולאשר את הרחבת היישוב.

"אני מבקש להביא בפני כב' השרה את מצוקת תושבי היישוב 'קרית יערים – טלזסטון'", פותח ח"כ אייכלר את מכתבו. "מדובר ביישוב בפאתי ירושלים, המונה למעלה משבעת אלפים נפש, בהן ילדים רבים הזקוקים למבני חינוך, גינות, מוסדות ציבור ועוד. שטח היישוב כיום אינו מאפשר, לא רק הגירה חיובית ליישוב, אלא גם הקמת בתים של זוגות צעירים מתוך היישוב והקמת מבני ציבור.

"כבר בשנת 99' הוקם ע"י משרד השיכון צוות מקצועי, שבחן את כלל ההיבטים הרלוונטיים וקבע כי יש להרחיב את גבולות היישוב. הוכנה תכנית אב מפורטת, שישבה על שולחנם של שרי השיכון במשך שני עשורים. ברור לכל בר דעת, כי מה שהיה נחוץ ליישוב שמנה אז כאלפיים נפש, נחוץ שבעתיים היום כשהיישוב גדל ביותר משלוש מאות אחוזים.

"מה מאוד נדהמתי לשמוע את ההחלטה השערורייתית של הוועדה הגיאוגרפית שהמליצה שלא לאפשר את הרחבת היישוב, תוך התעלמות מופגנת מתכנית האב האמורה ומכל ההמלצות של הוועדות המקצועיות ושרי השיכון שעסקו בעבר בנושא".

ח"כ אייכלר מציג את האפליה החמורה שבהמלצות הוועדה: "במקביל, המליצה הוועדה לאשר הרחבת היישוב השכן 'אבו גוש'. עינינו אינה צרה בשכנים הערבים מאבו גוש, שגם להם מגיע שטח מחיה ודיור. אך התמיהה עולה מאליה: מדוע לערבים כן ולחרדים לא? האם יש קשר לעובדה שכמה שונאי דת מובהקים, בהם ח"כ אלכס קושניר ממפלגת 'ישראל ביתנו', לקחו על עצמם את המלחמה נגד הרחבת טלזסטון?

"במהלך הדיונים השתמש קושניר בביטויים אנטי דתיים. הוא כינה את הבקשה האלמנטרית של התושבים להרחיב מעט את גבולות היישוב, כ"כפיה דתית" ועוד שלל ביטויים שאין הנייר סובל. האם את סבורה שיש להעניק פרס למי שלוחם באופן שיטתי ומכוון נגד הציבור החרדי, ברדיפה אכזרית ובוטה כל כך?''.

ח"כ אייכלר מזכיר את אחד הפעילים בנושא, ח"כ אלון טל, ואת עמדותיו נגד ריבוי הילודה: "אחד האנשים שהשתתפו בדיונים הוא ח"כ אלון טל, המחשיב עצמו כלוחם בעד הטבע והירוקים למיניהם. אך רק במקרה, נחשפו לאחרונה דעותיו האמיתיות של טל, שקרא מעל בימת הכנסת להפסיק את הילודה, והאשים אותה בגל ההתייקרות בדיור ובמשק. אם כן, חבר הכנסת טל וחבריו לא מבקשים לשמור על שבילי הצבאים ואפיקי הנחלים בהרי ירושלים, שהרי אז היו מתנגדים גם להרחבת היישוב אבו גוש. מטרתם האמיתית היא למנוע התרחבות וילודה במגזר החרדי, בראש ובראשונה על ידי צמצום שטחי המחיה ההכרחיים לכל חברה אנושית".

לסיום פונה ח"כ אייכלר באופן אישי לשרה: "כמי שמכיר ומייקר את עמדותייך בנושא, אני סמוך ובטוח שאת דוחה בשאט נפש את האמירות הללו. על כן, אבקש ממך לדחות גם את המלצות הוועדה הגיאוגרפית שנבעו מכח אותן אמירות שנאה והסתה, ולבחור לאשר את הרחבת קריית יערים, כפי שנקבע על ידי הוועדות המקצועיות של משרד השיכון לאורך השנים".