ח"כ מירב בן ארי
ח"כ מירב בן אריצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים בכנסת, ח"כ מירב בן ארי, מתייחסת לפרשת NSO ולחשדות כי המשטרה ביצעה שימוש בעייתי בתוכנות ריגול.

"אם היה כאן שימוש אסור צריך לדעת מה בדיוק היה שם, ומי שצריך ייתן את הדין. אנחנו מדינה דמוקרטית. צריך להפסיק להגיד NSO כי זה לא רלוונטי. הרי יש עוד חברות בארץ שעושות סייבר התקפי, למרות שזה כבר נדבק", אמרה בן ארי בראיון ל-103FM.

בהמשך, נשאלה יו"ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת מה לדעתה צריך להיות עונשו של שוטר שעבר על החוק. היא הגיבה לשאלה בחריפות והדגישה שיש דין אחד לכולם, גם לאזרחים וגם לשוטרים. "אני מצפה מכל אזרח לשמור על החוק, אבל בטח משוטר כי הוא זה שאמון על מערכת אכיפת החוק. אנחנו צריכים להתייחס לזה במלוא הרצינות. מההתחלה, כשכולם אמרו שלא היה כלום אני אמרתי שצריך לבדוק את זה, ולכן כינסתי ועידה. בשבוע הבא יש לי וועדה חסויה על הליך צווי האזנות סתר. תראו אנחנו עושים עבודה".

עוד הוסיפה, "בסופו של דבר, זה כלי שאנחנו רוצים לתת אותו לשב"כ ולמשטרה ולכוחות הביטחון. אני מזכירה לכם שהמטרה שלהם בסוף היא למנוע עבריינות ולמנוע טרור. זה כלי חשוב, אני לא רוצה שוטרים עם משרוקית, אני רוצה שוטרים שהיו להם את הכלים הטכנולוגיים הכי טובים בכדי להילחם בעבריינות".

בן ארי הציגה את העמדה שלה בנושא פעילותה של משטרת ישראל, והסבירה: "אני מאמינה למשטרה, אין לנו משטרה אחרת. אנחנו צריכים לעשות עבודה, צריכים לבקר, צריכים לפקח ולמתוח ביקורות, אבל לא להפוך את המשטרה לשק חבטות לאומי? אני לא שם".