סיבוב השערים
סיבוב השעריםצילום: בול יעקובי

למעלה מ- 800 משתתפים מכל רחבי הארץ, הגיעו אתמול (שני) לסיבוב שערים המסורתי שנערך מידי ראש חודש סביב שערי הר הבית.

כמדי חודש, המשתתפים יצאו מרחבת הכותל המערבי של הר הבית, והקיפו את שערי ההר מבחוץ תוך תפילה וריקודים. בכל אחד מהשערים נאמר פרק משירי המעלות, ובשער השבטים הסמוך לשער האריות, דרכו פרצו הצנחנים להר הבית במלחמת ששת הימים, נערכה תפילת ערבית המונית וריקודים לכבוד חודש אדר בו מרבים בשמחה.

במהלך סיבוב השערים הושמעה ברכה מיוחדת ששלח הרב יצחק גינזבורג לסיבוב השערים. לאחר הברכה הוסיף הרב גינזבורג להסביר למשתתפי סיבוב השערים ששֵם החודש "אדר" קשור ללשון "הדר", ופעמיים אדר-הדר בשנה מעוברת הוא בחינת "מהדרין מן המהדרין". לדבריו של הרב גינזבורג, "הדר קשור לסיבוב (בארמית) ועל ידי סיבובי השערים מתקשרים לקב"ה "סיבת כל הסיבות"".

הרב יוסי פלאי מאגודת אל המור המארגנת את סיבוב השערים מסר: "חודש אדר מסמל את ההכנות למקדש. בזמן המקדש היו מכריזים על איסוף מחצית השקל ומתחילים את הגבייה, וגם בסיפור מגילת אסתר עומד ברקע הבניין המחודש של המקדש השני. סיבוב השערים הינו חידוש של מנהג מימי הגאונים. מתוך ציפייה ותפילה לבניין בית המקדש בקרוב".

"הציבור הגדול שמשתתף בסיבובי השערים מדי חודש בעשרים השנים האחרונות, מביע את ההכרה שגם היום אנחנו בדרך למקדש", הוסיף הרב פלאי.