פציעה. אפשר לתבוע פיצויים
פציעה. אפשר לתבוע פיצוייםצילום: FREEPIK

עורך דין נזקי גוף הוא איש מקצוע הנדרש עבור תביעות הנוגעות לנזקי גוף שנגרמים כתוצאה מתאונות שונות.

תפקידו של בית המשפט הוא לעשות צדק ולהגן על זכויותיו של כל אזרח, יחד עם זאת, בכל הקשור לנזקי גוף רק מעטים מנצלים את הסכמות של בית המשפט לדאוג לזכויות שלהם.

הגשת תביעות נזיקין מאוד פופולארית כיום בישראל, אך תביעות נזקי גוף עדיין אינן מהוות תביעות נפוצות, על אף שיש לא מעט אזרחים שזכאים להגיש תביעה מעין זאת.

חשוב מאוד שכל אדם ידע שאם יש לו עילה להגשת תביעה בגין נזקי גוף, הוא יכול לקבל על כך פיצוי כספי משמעותי ועל כן, בהחלט לא כדאי לוותר על הגשת תביעה מעין זאת וחשוב לבחור עורך דין נזקי גוף עבור הגשת התביעה בצורה הטובה ביותר.

מדוע חשוב להגיש תביעה על נזק גופני?

כאמור, הגשת תביעות בגין נזקי גוף באמצעות עורך דין נזקי גוף היא דבר פחות נפוץ כיום. גם אנשים שנפגעו באופן פיזי מאדם אחר או מסיטואציה כלשהי שמהווים עילה לתביעה, לא פעם אינם ממשים את הזכות שלהם להגיש תביעה.

הסיבה העיקרית שבגינה יש קושי בהגשת תביעה

מתברר שלמרות שאזרחים רבים מודעים לכך שעל כל נזק גופני שנגרם להם שלא באשמתם מגיע להם פיצוי ועל אף שהם מבינים שישנם נזקים גופניים שיכולים להשבית אותם לתקופה כלשהי מעבודתם או להוריד מכושר העבודה שלהם לצמיתות, הם נמנעים מלהגיש תביעה בשל סיבות שונות, כאשר אחת הסיבות המרכזיות היא חוסר אמון במערכת וקושי נפשי לעמוד לבדיקה שמטרתה היא לאמוד את הנזק שנגרם להם.

חשוב לדעת כי בחירת עורך דין נזקי גוף מקצועי ומומלץ, יכולה להקל לחלוטין את התהליך ולסייע לכל אדם לצלוח אותו.

מדוע חשוב להגיש תביעת נזקי גוף?

אין ספק שאף אחד לא אוהב להגיש תביעת סרק שמושכת זמן ומעמיסה עמל, טרחה וקושי נפשי. אולם, חשוב לדעת כי תביעות נזק גופני הן תביעות שניתן להוכיח אותן יחסית בקלות ובמיוחד אם תיעוד כלשהו.

יתכן כי תהליך הגשת התביעה יהיה ארוך וזאת בשל העומס בבתי המשפט ובשל העובדה שיש להוכיח כי הנזק הגופני השפיע על מגיש התביעה לאורך הזמן ובשל כך גם נגזרת בקשת הפיצוי, אך אם יש עילה לתביעה ויש פיצוי כספי נאה העומד על הפרק, כדאי לגייס אומץ ואורך רוח לתהליך זה ובהחלט לא כדאי לוותר עליו. עורך דין נזקי גוף הוא איש המקצוע הנכון ללוות תביעה מעין זאת.

חשיבותו של פיצוי כספי בתביעות בגין נזקי גוף

במקרים רבים, הפיצוי הכספי על תביעת נזקי גוף לא באמת יצליח להשיב את הנעשה, אולם, דווקא משום כך חובה לדאוג לתיקון כלשהו. נפגעי גוף לרוב עוברים סדרה של טיפולים וכן שיקום ארוך בנוסף על עגמת הנפש שהם חווים. הבדיקות, התרופות שהם לא פעם נדרשים לקחת והסיוע הנפשי, אינם זולים בלשון המעטה.

גם אובדן העבודה בשל אותו טיפול שהנפגע מקבל, ללא ספק יכול להוביל את האדם לקושי כלכלי משמעותי ועל כן, הגשת תביעת נזקי גוף שבגינה יתקבלו פיצויים כספיים, היא הדבר הנכון לכל נפגע גוף כתוצאה מרשלנות או פגיעה במזיד.

עורך דין נזקי גוף הוא ללא ספק איש המקצוע שיש לפנות אליו בכל מקרה של תביעה מעין זאת העומדת על הפרק.

על מה אפשר לתבוע פיצויים בגין נזקי גוף?

פיצויים בגין נזקי גוף ניתן לתבוע על כל תאונה שהיא, בין אם בדרך, בין אם בעבודה, בין אם במקום בילוי ועוד. גם על חבלות הנגרמות כתוצאה מרשלנות רפואית או מקצועית ניתן לתבוע. אם יש לכם ביטוחים שבהם מפורטת הזכות שלכם לתגמולים, כדאי לבדוק את הסעיף הרלוונטי ולהגיש עליו תביעה.

יש ביטוחים שונים שמוצעים רק לשם נזקי גוף וכל כן, חשוב להפעיל א הביטוח הרלוונטי בכל סיטואציה מתאימה. ניתן להגיש גם תביעה בגין נזקי גוף ללא ביטוח כאשר הבסיס לה היא פקודת הנזיקין. עורך דין נזקי גוף יסייע לכם לבחון את כלל הפרמטרים הנוגעים לתביעה שלכם ולהחליט כיצד ואת מי לתבוע.

למי מגישים את התביעה?

את התביעה יש להגיש כנגד הגוף שאחראי לנסיבות שבהן הפגיעה אירעה. אם מדובר על פגיעה במקום העבודה, אז יש להגיש אותה כנגד המעסיק או ביטוח הלאומי, אם יש פוליסה מגישים אותה כנגד חברת הביטוח שאחראית לאותו מקום וגוף.

כאשר מדובר על נזקי גוף כתוצאה מרשלנות יש להגיש את התביעה כנגד הגוף שהתרשל. כמובן שכל מקרה חייב לעבור בחינה מדויקת ומקצועית ועל כן, יש לבחור עורך דין נזקי גוף מקצועי מאוד, מנוסה ואמין.

נפגעתם - מה תעשו?

אף אדם לא חי את חייו באופן שבו הוא מרגיש שהוא עומד להיפגע או להיקלע למצב של סבל גופני, נכות ועוד ועל כן, לא מעט אנשים שעוברים תאונה כלשהי לא חושבים באופן מידי על השלכות התאונה אלא בעיקר על לצאת עם נזקים מינימליים ממנה.

חשוב מאוד שרמת המודעות של כל אדם שנפגע תהיה בסופו של דבר גם לתביעה עתידית שהוא יכול להגיש במקרה של פגיעה. על כן, יש לתעד בצורה מסודרת את הפגיעה ולהחתים על התיעוד הרשמי את כל הגורמים הרלוונטיים.

החשיבות של תיעוד

התיעוד המדובר לא חשוב רק לצורך הגשת התביעה אלא גם בכדי לקבל אישורים רלוונטיים מהמשטרה, מקופת החולים ועוד, למקומות עבודה וגופים רשמיים נוספים כגון: המוסד לביטוח הלאומי. חשוב לבדוק האם היו עדים לפגיעה שלכם וזאת בשל העובדה שעדים יכולים לסייע לתהליך הגשת תביעת נזקי גוף. ניתן להבין יותר באמצעות עורך דין תאונות עבודה במקרה ובה התיעוד מצולם על ידי מקום העבודה במצלמות חוקיות.

ממה מורכבת תביעה בגין נזקי גוף?

תביעה בגין נזקי גוף מורכבת משלושה חלקים עיקריים:

חלק ראשון הנוגע לתביעה

החלק הראשון הוא בעצם הפגיעה עצמה שהאדם סובל ממנה. הפגיעה יכולה להיות שבר, חתכים רציניים או כאבים שמלווים אותו לאורך זמן וגורמים לו סבל. על הסבל האדם יכול לתבוע פיצוי, גם אם מדובר על סבל חולף.

חלק שני הנוגע לתביעה

החלק השני של התביעה נוגע להפסדים שנגרמו לאדם כתוצאה מהפגיעה. הפסד יכול להיות קושי לעבוד במקום העבודה שלו בצורה תקינה, אובדן כושר עבודה מלא או חלקי, קושי נפשי שנגרם לו כתוצאה מהפגיעה הפיזית ועוד.

חלק שלישי הנוגע לתביעה

החלק השלישי של התביעה נוגע להוצאות שהיו לאדם בגין הפגיעה כגון: הכסף שהוא הוציא עבור טיפולים, בדיקות, תרופות ולעיתים אף טיפול נפשי ולא רק טיפול פיזי.

עורך דין נזקי גוף מקצועי ידע כיצד להתחשב בכל חלקי התביעה, על מנת להשיג עבור האדם שנפגע את הפיצוי הכספי המקסימלי שמגיע לו בגין מצבו ובגין הנזק שנגרם לו.

חשיבות קבלת ייעוץ

חשוב לדעת כי על כל תביעה חלה תקופת התיישנות ועל כן, כדאי מאוד לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין. עורך דין נזקי גוף הוא איש המקצוע הנכון לפנות אליו ויש לוודא כי מדובר על עורך דין נזקי גוף שיש לו מוניטין בתחום והמלצות על מנת שהוא אכן יסייע לכם בהגשת התביעה.

הגשת תביעה גם אם לא רואים תוצאות פגיעה באופן מידי

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שלא פעם בתביעות מעין אלה לוקח זמן עד שמשמעות הפגיעה כולה מתבררת ועד שההשלכות של הפגיעה מתחילות להשפיע הן באופן פיזי והן באופן נפשי. יתכן מאוד שאדם שנפגע יגלה כי הפגיעה שלו קשה מכפי שהוא חשבה ושזמן ההחלמה שלו יהיה ארוך יותר מכפי שהוא צפה ועל כן, תביעה לפיצויים מהווה את הדרך היחידה לסייע לאדם שנפגע להתמודד עם ההשלכות המלאות של הפגיעה שלו. גם אם הוא חושב שמדובר על פגיעה קלה שלא באמת השפיעה עליו, לא כדאי לוותר על התביעה.

בחירת עורך דין נזקי גוף בצורה הטובה ביותר

עורך דין נזקי גוף מקצועי ומנוסה בתחום, ינחה אתכם בצורה הטובה ביותר בכל הנוגע למסמכים שעליכם לאסוף עבור תביעת נזקי גוף, הבדיקות וחוות הדעת שאתם צריכים להביא על מנת שהתביעה תממש את מטרותיה בצורה הטובה ביותר וכן, הוא ילווה אתכם בתהליך כולו, יעניק לכם ייצוג הולם וישיג עבורכם את הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם. יש לבחור עורך דין נזקי גוף בעל המלצות, מוניטין וחוות דעת חיובית של לקוחותיו.

לפרטים ומידע נוספים ניתן לפנות ליוליה שנקר – עורכת דין ונוטריון