
בעולם מקוון שרק הולך ומשתכלל בכל רגע, רבות מהפעולות היומיומיות שלנו עוברות לשדה הדיגיטלי. החל בצריכת שירותים בסיסיים, עבור בצריכת חדשות ובידור וכלה ברכישות של מוצרים – פעולות רבות שהיינו רגילים לבצע בעולם הפיזי הפכו לפעולות שאנו מבצעים ברשת, ובעבור רבים מאתנו, מדובר בשיפור משמעותי. וכך, עסקים רבים שבעבר העניקו שירותים רק במיקום הפיזי של העסק, חייבים היום לצעוד לעבר העתיד ולהיות נוכחים גם בזירה הדיגיטלית.
ואכן, היום יש אתרי אינטרנט רבים מאוד, וכולם מתחרים על מקום בדפי התוצאות של ענקית החיפוש גוגל. למעשה, בעבור רבים מאתנו, גוגל היא כמעט שם נרדף לחיפוש ברשת האינטרנט, וכאשר כולם מחפשים את מבוקשם במנוע זה, חשוב לכל אתר לזכות שם לחשיפה משמעותית, שתביא לו לקוחות פוטנציאליים. אתר שאינו מופיע במיקום בולט בתוצאות גוגל בעבור שאילתות חיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו – לא ימצה את הפוטנציאל השיווקי והמכירתי שלו.
בעולם כזה, חשוב מאוד לכל בעל אתר לדעת כיצד גוגל קוראת את האתר שלו, אילו דפים היא בוחרת להוסיף לאינדקס שלה ואילו דפים היא בוחרת להציג לגולשים, כיצד היא מעריכה מדדי איכות שונים ביחס לאתר ועוד. את כל אלו ניתן ללמוד בכלי מנהל האתרים של גוגל, Google Search Console. בכלי חינמי זה יכול כל בעל אתר להקים נכס בעבור האתר שלו ושם לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים, בעיות, הודעות ומגוון נתונים שיכולים לשמש לשיפור האתר ואסטרטגיית הקידום שלו.
דוח הביצועים
בין אם אתם אנשי קידום אתרים מומחים ובין אם אתם בעלים של אתר המעוניינים לקבל מידע אמין על ביצועיו של האתר בגוגל. אם פתחתם נכס בממשק זה ואימתתם אותו כראוי, דוח הביצועים של מנהל האתרים של גוגל ינטר באופן שוטף את האתר שלכם ויציג לכם את ביצועי הדפים שלכם ואת ביצועי שאילתות החיפוש הרלוונטיות לכם. הנתונים העיקריים שמוצגים בדוח, ושניתן להפיק מהם תועלת רבה, הם ממוצע דירוגים, מספר חשיפות (גולשים שנחשפו לתוצאה מהאתר בגוגל), מספר הקלקות ואחוז הקלקות (הקלקות ביחס לחשיפות).
בדוח תוכלו לבצע סינונים שונים לפי תקופות, דפים באתר, שאילתות נבחרות, מנועי חיפוש וסוגי חיפוש ועוד. כל אלו יאפשרו לכם לזהות הזדמנויות לקידום דפי האתר ולמיטובם כך שיגיעו לביצועים טובים עוד יותר. תוכלו ללמוד באילו מילות מפתח מדורג האתר ואילו דפים מוצגים בכל שאילתה כזאת, תוכלו לגלות אם רמת הביצועים הכללית של האתר נמצאת בעלייה או בירידה, תוכלו לזהות שאילתות שלא ידעתם שדף מהאתר מוצג בהן ועוד. שימוש נכון בדוח זה יכול לתרום רבות להצלחת האתר.
דוח הכיסוי
דוח הכיסוי, שגם הוא נמצא בכלי מנהל האתרים של גוגל, הוא דוח שימושי וחשוב לא פחות. בדוח זה תוכלו לקבל תמונה מקיפה ומפורטת של מצב האינדוקס של דפי האתר שלכם. בדוח מוצגות כתובות URL מהאתר שלכם כאשר הן ממוינות על פי הסטטוס שלהן – למשל, "הדף נשלח ונוסף לאינדקס", "לא נמצא (404)", "הדף מפנה לכתובת אתר אחרת", "שגיאת הפניה" ועוד רבים. תוכלו לבדוק כל אחת מן הכתובות בנפרד באמצעות האפשרות של "בדיקת דף" וכך לקבל מידע מלא ועדכני על מצבו של הדף.
השימוש בדוח זה יסייע לכם משמעותית בהבנת מצב האתר ובתיקון שגיאות ותקלות שמונעות אינדוקס של דפים מהאתר שאתם רוצים שיוצגו בפני גולשי גוגל. מעקב מתמיד וצמוד אחר דוח זה יאפשר לכל בעל אתר לפקח אחר מצב האתר ולמנוע בעיות אינדוקס חמורות שיפגעו בביצועיו.
נגענו כאן ממש על קצה המזלג בדוחות של כלי מנהל האתרים של גוגל שיכולים לתרום רבות לקידום האתר בגוגל ולשיפור ביצועיו.
אם אתם בעלי אתר ומעוניינים להעמיק את ידיעותיכם והבנתכם בתחום קידום האתרים, אתם מוזמנים ללמוד אונליין כיצד לקדם בעצמכם – הקליקו https://www.seo-simple.co.il/online-seo-course