בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה אמש הצעה לסדר שהגישה ח"כ אתי עטיה ( הליכוד) בנושא "עוול מתמשך בבדיקות הקורונה לילדים עם מוגבלויות".

ההצעה לרבות הנגשת התורים - לכלל האנשים עם מוגבלויות - בתורים לבדיקות הקורונה, יעברו לדיון בועדת הבריאות שתגיש את המלצותיה בנושא.

בדברי ההסבר להצעה אמרה ח"כ עטיה ברגש רב: "יש קבוצה לא קטנה באוכלוסיה שהם הילדים והנערים בעלי המוגבלויות הפיזיות, שנאלצים יחד עם מלוויהם להתמודד עם קושי כמעט בלתי נסבל מאחר והם לא זוכים לנגישות והעדפה מתקנת בתור לבדיקות, ההמתנה הממושכת מהווה עבורם סבל בל יתואר"

חברת הכנסת פנתה לשר הבריאות ולכל הנוגעים בדבר להקצות עמדות ככל שנדרש ולהנחות כי אנשים מוגבלויות ובפרט ילדים יתקבלו בכל המתחמים ללא תור כדי למנוע מצב שהם נמנעים מלהיבדק בגלל המתנה ממושכת וקשיי נגישות

השר נחמן שי שהשיב בשם שר הבריאות שיבח את הצעתה של ח"כ עטיה בהעלאת הנושא החשוב לסדר היום והבטיח לעקוב אחריו כמי שליווה בעבר את תחום האזרחים הוותיקים.

בדבריו הדגיש כי "מערכת הבריאות ערה למצב התורים העמוסים לבדיקות הקורונה והגורמים המקצועיים בוחנים את הסוגיה ושוקלים כיצד להנגיש את השירות לאנשים עם מוגבלויות ולהיערך לוגיסטית בצורה מיטבית יותר. בנוסף, יפורסם 'קול קורא' להפעלת עמדות דיגום בו הספקים יצטרכו להציג כתנאי סף יכולות הנגשה מוכחות לאנשים עם מוגבלות ולאפשר לכל מי שצריך להיבדק לעשות זאת בקלות ובנוחות".