מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע מאבק ועדת הרבנים בשר התקשורת יועז הנדל, הבהיר ח”כ מאיר פרוש כי הוא מודע לטענות המכוונות כלפי ועדת הרבנים וכי ישנו רצון להקים ועדה נוספת אך כעת זהו אינו העיתוי הנכון לעשות זאת.

“אני יודע שיש תלונות על ועדת הרבנים לענייני תקשורת, שוחחתי גם עם ח”כ מקלב על הרצון להקים עוד וועדה. אבל כרגע זה לא הזמן לטפל בזה, צריך לשמור על הקומה הכשרה”, אמר בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

פרוש נשאל האם הפעיל שתדלנות מול שר התקשורת כדי לנסות ולמנוע את ההתערבות בקומה הכשרה. “בוודאי שדיברתי עם השר יועז הנדל על הרפורמה שלו נגד הקומה הכשרה. אני מאמין שאפילו חרב חדה מונחת אל יתייאש, צריך להפעיל שתדלנות, אני מקווה שנצליח לבלום את הרפורמה”, אמר פרוש.

פרוש סיפר כי חסידות בעלז לא צפויה להקים 'ממלכתי-חסידי'. “לי זה ברור שההנהגה הרוחנית של בעלזא בשום אופן לא בעד חינוך חרדי ממלכתי. אני ניסיתי לסייע להם להיכנס לחינוך העצמאי, אבל לא הצלחתי לשכנע”.

אשר לחוק הגיוס, אמר פרוש כי “כולנו מאוחדים נגד חוק הגיוס, אין אף ח”כ ביהדות התורה שלא נאבק נגד החוק הזה. נאבק שכל בחור יוכל ללמוד תורה. אין שום הסכמה על החוק הזה. התפקיד שלי זה לא לדאוג להורדת גיל הפטור, אני צריך לדאוג לבחורים הלומדים”.

בדבריו התייחס ליו”ר ש”ס דרעי ואמר כי “דרעי הוא כוח, אבל אני מאמין שהוא מנחה את אנשי ש”ס איך להתנהל. אם נרגיש שיש חסר נעמוד על כך שדרעי יוכל להיכנס למליאה. אם תהיה גזירה שלא יוכל להיכנס, נצטרך להילחם במליאה בלעדיו”.