שולחן אוכל דגם DIAMOND
שולחן אוכל דגם DIAMONDצילום: דולצ'ה דיבאני

רשת הריהוט דולצ'ה דיבאני מציעה קולקציות מושקעות של פינות אוכל באיכות גבוהה באולמות התצוגה ברחבי הארץ ובאתר החברה ומשתפת במידע חיוני אודות הסוגים הבולטים בזירת פינת האוכל ובטיפים - כיצד לבחור שולחן וכיסאות לפי הקו הסגנוני המועדף, מידות החלל וצרכי הדיירים:

פינות אוכל בהתאמה מקסימלית למרחב

לפני שיצאתם לחפש פינת אוכל עבור הבית החדש או המתחדש שלכם, חשבו איזו פינה תשתלב בחלל אותו אתם מתעתדים להקצות לטובתה.

זכרו - חשוב שהרהיט לא יחסום את מרחב התנועה ויאפשר ישיבה נוחה ככל שניתן ולכן, מדדו היטב את המרחב מבעוד מועד והתייחסו גם לאלמנטים שעשויים להשפיע על הבחירה דוגמת נקודות חשמל, מעבר לחדר אחר, חלונות, דלתות וקיומם של פריטים משלימים כגון קונסולה.

לחללים צרים יחסית יתאימו במיוחד פינות אוכל עגולות המאפשרות ישיבה נוחה יחסית גם בחלל קטן ו"שוברות" גם את הקווים הליניאריים וכך גם שולחנות מרובעים קומפקטיים.

בעוד בחללים רחבי ידיים ישנה גמישות בשילוב שולחנות ארוכים, מלבניים ומאסיביים או שולחנות בקונספט שנפתח לסעודות מרובות משתתפים.

במידה ותרצו ליצור "חיץ" בין המטבח לסלון אפשר להשתמש בשולחן ארוך סימטרי שמתפקד כמחיצה בין החדרים כל עוד הוא כמובן מאפשר גישה מהצדדים ומעבר בין החללים.

כיום ניתן לראות מגמה מובהקת של שולחנות אוכל סימטריים למטבחים ליניאריים.

בכל מקרה, בחדרים קטנים יחסית ההעדפה תהיה לשולחנות בקווים נקיים בצביון מינימליסטי אווריריים בחלל בעוד בחדרים גדולים אפשר לבחור גם שולחנות מאסיביים בעלי נוכחות דרמטית.

הקשר בין פינת אוכל וסגנון חיים

גודל השולחן תלוי גם בסגנון החיים של דיירי הבית: האם לבחור שולחן שיתאים למספר הנפשות או יהיה רלבנטי גם לצרכי אירוח, בחגים ובמועדים לסעודות גדולות.

התייחסו גם למידת האינטראקציה המועדפת בין הסועדים בעת התכנסות: בשולחנות עגולים האווירה האינטימית נשמרת ולא נבנית היררכיה ומתאפשרת גם גישה נוחה למרכז השולחן מכל הכיוונים בעוד בשולחנות מלבניים יש "ראש שולחן" משני עברי השולחן.

מומלץ להבין מראש גם מה גובה השולחן האולטימטיבי עבור החלל בשל נוכחותם של גופי תאורה וכן להחליט מהו השולחן הרצוי לפי הצרכים האינדיווידואליים של המשפחה. למשל, שולחן עם פינות עגולות נטול פינות חדות לבית עם ילדים קטנים.

אם אינכם מעוניינים שהשולחן יתפוס שטח בחלל – בחרו שולחנות נפתחים המאפשרים לכם ליהנות ממצב פתוח בעת הצורך ומפורמט סגור על בסיס יומיומי חסכוני במקום.

עיצובים מרהיבים בפינות אוכל יוקרתיות

היצע הסגנונות מגוון והדגמים נעים בין סגנון פורמלי לסגנון מודרני קליל. העץ הוא כוכב ראשי בשולחנות האוכל כאשר כל עץ מביא עמו טקסטורה וגוונים שונים מהכהים ועד הבהירים.

פלטות הזכוכית אף הן צברו אוהדים בשל האפקט הקליל, השקיפות והטאץ' "המרחף", אך חשוב לבחור זכוכית מחוסמת. ישנם גם שולחנות מקרמיקה ופורניר והחומרים משתנים לעיתים בין הפלטת לבסיס.

השילובים המרהיבים כוללים, בין היתר, שולחנות זכוכית בעלי רגליים דקורטיביות בצורת איקס, למשל, ממתכת הממשיכה את המראה התעשייתי המתוחכם. בנוסף, מככבים שולחנות משיש יוקרתי ואצילי בטאץ' אירופאי.
הבסיס של השולחן אף הוא בעל משמעות עיצובית כשיש בסיסים דקיקים או עבים הנותנים את הטון. מי שמחפש הדגשה במרחב בוודאי יאהב את השולחנות בגימור המטאלי המבריק.

ישנם בסיסים אומנותיים במראה פיסולי משגע השואבים השראה מחיק הטבע ומעולמות תוכן שונים ומוסיפים לשולחן את הייחוד שלו.

התאמת השולחן לחלל משחקת תפקיד חשוב: שאלו את עצמכם אם תרצו שהשולחן יתכתב באותה שפה חזותית עם המראה והסגנון של החלל – למשל, שולחן כפרי בחדר ובבית בסגנון כפרי או יבלוט על רקע החלל בעיצוב מנוגד לו.

מבחינת צבעוניות, גוונים כהים בעלי נוכחות דרמטית אך דגמים בגוונים בהירים יתאימו יותר לחללים צפופים או חשוכים היות והם תורמים ליצירת תחושה מרווחת יותר בחדר.

אסטרטגיה עיצובית אחת היא לייצר ניגודית בין גוון הפלטה של השולחן לבסיס או בין השולחן ורגליו לגוון ולסגנון הכיסאות הנבחרים. שימו לב לנוחות מרבית בעת הישיבה – האם תעדיפו כיסאות בעלי משענת גבוהה או מינימליסטית, נטולת ריפוד או מרופדת לישיבה ממושכת ומפנקת.

למרבה השמחה, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת את פיתוחם של שולחנות בעלי מנגנונים מתוחכמים וידידותיים לשימוש לפתיחת וסגירת שולחנות וכן יציבות גבוהה ואסתטיקה מרהיבה.

פינת האוכל החדשה שלכם מחכה כאן

אל תתפשרו על עמידות החומרים והקונסטרוקציה היות ופינת אוכל היא הוצאה משמעותית.
בחרו שולחן שילווה אתכם למשך שנים ארוכות וכנ"ל לגבי הכיסאות. חוזק ועמידות, קלות ניקיון ופשטות התחזוקה לשמירה על השולחן במיטבו.

מוזמנים לגלוש לאתר או להגיע לסניפים של דולצ'ה דיבאני ולגלות פינות אוכל מסוגננות בטווח מחירים רחב ובשלל עיצובים – פינות אוכל שתוכננו בקפידה סטנדרטים הגבוהים ביותר וליהנות מייעוץ מקצועי בתהליך בחירת הפינה האולטימטיבית לבית שלכם כולל שולחן, כיסאות ופריטים דקורטיביים להשלמת החלל.