מסיכה - N95
מסיכה - N95צילום: ISTOCK

חבישת מסכות הפנים בזמן המגפה הפכה לנושא שנוי במחלוקת, כאשר לצד התומכים בהוראה לחייב חבישת מסכות במקומות סגורים, נשמעה גם ביקורת מצד אלו שטענו כי המסכות אינן יעילות.

כעת טוען המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן כי מחקר חדש מוכיח את יעילותן של המסכות נגד הידבקות בנגיף.

על פי המחקר של המרכז האמריקאי, מסכות מסוג N95 וכן KN95 מפחיתות את הסיכון להידבק בקורונה בשיעור של 83 אחוזים. המסכות הכירורגיות הנפוצות יותר יעילות גם הן נגד הידבקות, אך בשיעור נמוך יותר של 66 אחוזים. גם מסכות בד רגילות הוכחו כיעילות בשיעור של 56 אחוזים במניעת הידבקות בקורונה.

"הנתונים הללו מחזקים את החשיבות של חבישה עקבית של מסכות פנים בכדי להפחית את הסיכון ללקות בזיהום של נגיף הקורונה בקרב הציבור הרחב במסגרת התכנסויות קהילתיות במקומות סגורים. בעוד שמסכות KN95 וכן KN95 מספקות את ההגנה הטובה ביותר, חבישת כל סוג של מסכה במקומות סגורים עדיין מגנה יותר מאשר אי חבישת מסכה כלל", נכתב בשבועון של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן.

במסגרת המחקר נבדקו 652 בני אדם שנמצאו חיוביים לקורונה ועוד 1176 בני אדם שבדיקות הקורונה שלהם חזרו שליליות. כולם לקחו חלק באירועים בהתקיימו במקומות סגורים במהלך השבועיים שלפני בדיקת הקורונה שלהם.

המשתתפים במחקר נשאלו איזה סוג של מסכה הם חבשו במסגרת האירוע הסגור, והחוקרים מצאו כי אלו שחבשו את המסכה מסוג N95 או KN95 נהנו מהגנה של 83 אחוזים מפני הידבקות, בעוד אלו שחבשו מסכות כירורגיות היו בסיכון מופחת של 66 אחוזים להידבק.