שחקני בית"ר באצטדיון טדי הריק הערב
שחקני בית"ר באצטדיון טדי הריק הערבצילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

רק פעם אחת ניצחה בית"ר ירושלים את הפועל נוף הגליל במסגרת ליגת העל בכדורגל. היה זה במחזור השמיני של עונת 2005/6 כאשר לנוף הגליל עוד קראו הפועל נצרת עילית ובית"ר הביסה אותם בתוצאה 0:4 בעונה בסיומה ירדה נצרת עילית לליגה השניה, הליגה הלאומית.

הערב (ראשון) נפגשו השתיים למשחק שהתקיים ללא קהל באצטדיון טדי, לא בשל מגבלות הקורונה אלא בגלל עונש מטופש ולא ספורטיבי של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, עונש שהעניש בעיקר את שתי הקבוצות ואת חובבי הכדורגל בארץ שראו משחק תחתית רותח וצמוד אך ללא אווירה.

השתיים הגיעו למשחק כשהן חייבות נקודות במאבקי התחתית, כאשר שתיהן היו מרחק נקודה אחת בלבד מהקו האדום המוביל אל הליגה השניה בסיום העונה.

בעוד נוף הגליל הצליחה לנצח במחזור שעבר את מכבי פתח תקווה ולעלות מעל הקו האדום לראשונה מזה זמן רב, בבית"ר הבלאגן של חוגג חוגג כאשר זו מינתה בתום סאגה מביכה למאמנה את יוסי אבוקסיס שנחשב לדמות שנויה במחלוקת בבירה.

נוף הגליל שהתחזקה בחלון ההעברות הנוכחי שלטה במשחק, איימה לא מעט פעמים על שערה של בית"ר ורק יכולת אדירה של איתמר ניצן, שוער בית"ר מנעה ממנה את הניצחון השני ברציפות.

מנגד, בית"ר שנמצאת עדיין תחת בעלותו של משה חוגג שממשיך לא להזרים לה כספים מצד אחד ומהצד השני לא מוכן לשחררה מידיו, החמיצה ממצבים קורצים והגדול שבהם בדקה ה-90 מרגליו של פלייטר האסלבינק.

בסיום, השתיים נפרדו באותה התוצאה איתה התחילו את המשחק, תיקו 0:0 נטול שערים אך מלא במצבים ובמתח, במשחק הבכורה של יוסי אבוקסיס כמאמן בית"ר ירושלים אחרי 21 שנים מאז עזב אותה ליריבה המרה הפועל תל אביב כשהוא המאמן הראשי השלישי של הירושלמים העונה. רק חבל שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל מנע את ההנאה.

בית"ר עדיין ללא ניצחון על כר הדשא מאז תחילת חודש נובמבר, אז ניצחה בתוצאה 3:0 את מכבי פתח תקווה, נועלת הטבלה שתפגוש במחזור הבא, אך לפחות מסיימת משחק ראשון אחרי למעלה מחודש בלי שהיא סופגת. גם זה הישג חשוב עבור מי שנלחמת על חייה בליגה הבכירה.

האם רצף של 12 משחקים ללא ניצחון ייעצר במחזור הבא ובית"ר תצליח לשרוד למרות הכל בליגת העל שבכדורגל? 12 מחזורים לסיום העונה, הכל עוד יכול לקרות.

במשחק נוסף הערב במסגרת ליגת העל בכדורגל, ניצחה הפועל חדרה בתוצאה 0:1 את הפועל חיפה משער דרמטי במיוחד, בדקה ה-94 בהתקפה האחרונה של המשחק.