בנות שירות לאומי. ארכיון
בנות שירות לאומי. ארכיוןצילום: יח"צ

בחודש נובמבר 2021 הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר, לראשונה מזה למעלה מעשור, בדבר ההחלטה על העלאת דמי הקיום של בני ובנות שירות לאומי-אזרחי ב-50%.

היום (שני) חתם שר האוצר, אביגדור ליברמן, על התקנות אשר תגענה בהמשך השבוע לאישור סופי בכנסת, במסגרת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשה עומדת ח"כ אפרת רייטן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר לבני ובנות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם".

שר האוצר אביגדור ליברמן הוסיף, "מדובר בהחלטה גורלית עבור 18,500 בני ובנות שירות לאומי-אזרחי המשרתים לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל יום יום וניצבים בחזית האזרחית וממתינים במשך תקופה ארוכה לשינוי המיוחל".

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי סיכם, "זו בשורה גדולה ל-18,500 בני ובנות שירות לאומי-אזרחי, אשר יוכלו לקבל בקרוב את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם. אנו מקווים כי התקנות תעבורנה בימים הקרובים בכנסת, ונוכל לבשר לעשרות אלפי בני ובנות שירות לאומי-אזרחי על השיפור המשמעותי בשכרם".