אלי בין
אלי ביןצילום: אלירן אהרון

מנכ"ל מד"א אלי בין התקשר הערב (שני) לזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, לאחר שפורסם בערוץ 7 כי הרב דרוקמן סבור כי בטופס תרומת הדם כפי שהוא מנוסח כיום אין שום בעיה, וכי יש לתרום דם במד"א כרגיל.

בשיחתם שאל הרב דרוקמן את אלי בין האם הטופס הנוכחי הוא טופס אחיד לכל אזרח במדינת ישראל. בין השיב כי הטופס הוא טופס אחיד.

הרב דרוקמן אמר לבין: "מקובל עליי שכך זה יהיה. אני לא רואה בזה שום בעיה וקורא לכל הציבור לתרום דם. לא רואה שום דבר לא טוב שכתוב בטופס. אתם עושים דברים גדולים והכי חשוב מתעסקים בהצלת חיים. רוצה לברך אתכם שתמשיכו לעסוק בדברים טובים וחשובים לעם ישראל".

דבריו של מנכ"ל מד"א אלי בין לרב דרוקמן שמובאים בערוץ 7 הם התייחסות ראשונה פומבית של בין לחרם על תרומות הדם שמובילות מספר ישיבות בציונות הדתית. "מצאנו פתרון מבלי לפגוע ברגשות של אף אחד ואני שמח שגם הרב חושב כך כמו שאר הרבנים", אמר בין לרב דרוקמן. "מד"א מכבד כל אדם, ובטח ובטח מכבד את מסורת ישראל ואת היהדות. זו דרכה של מד"א לאורך עשרות שנים".

כזכור, תורמי דם רבים, בהובלת מספר ישיבות בציונות הדתית, הודיעו שיפסיקו לתרום דם בעקבות ההחלטה לשנות את טפסי הדם של מד"א כך שיהיה כתוב בהם "הורה 1" ו"הורה 2" במקום "אב" ו"אם". לאחר מספר שבועות, ובעקבות החרם, הוחלט לשנות את הטפסים ולהשמיט מהם כל התייחסות להורי התורמים, כך שעתה אין בהם כלל שימוש במושגי "הורה 1" או "אב" ו"אם". גם כעת החרם על תרומות הדם נמשך, כשהמחרימים דורשים להחזיר את טפסי הדם של מד"א לנוסח המקורי המציין את שורת "ארץ לידת 'אב' ו'אם'".

כפי שפורסם, הרב דרוקמן אמר לערוץ 7 כי כיום אין בעיה עם טופס תרומת הדם. "הטופס של היום אין בו שום בעיה", אמר הרב דרוקמן. "לא נכתב שום דבר שלילי בטופס של היום. אני לא חושב שצריך לבוא ולהגיד אם לא תכתבו כפי שהיה פעם אנחנו לא תורמים דם. אני לא מכתיב לשני איזה פריטים הוא שואל ומה הוא צריך לדעת לתרומת הדם".

"היום אין בטופס שום דבר שלילי", הוא הדגיש. "לא כתוב שום דבר לא טוב בטופס. נכון, לא כתוב לא הורים, לא 'אבא אמא' ולא כתוב כלום. אי אפשר לבוא ולהגיד אתם חייבים לכתוב 'אבא אמא'. אלה יגידו אנחנו לא זקוקים לפריט הזה. אז מה, חייבים לכתוב אותו כי רוצים שהוא יהיה כתוב? לכן לא נתרום דם לנזקקים? זה נשמע לי קצת הזוי. מה הקשר?"

הרב חיים דרוקמן לערוץ 7 על תרומת הדםערוץ 7

הרב דרוקמן הוסיף: "אני לא רואה את הקשר. אני מבין שכשכתוב 'הורה 1' 'הורה 2' במקום 'אבא אמא' זה מפריע, זה בעיה. אבל אם זה לא כתוב אז זה לא כתוב ואין בעיה. לכן נמנע לתרום דם לנזקקים?"