מירי רגב
מירי רגבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) מתחה ביקורת על פרשת הריגול שביצעה המשטרה.

רגב נאמה הערב (שני) במליאת הכנסת כשלפתע הרימה את הטלפון וענתה כביכול לשיחה מאימא שלה. "הלו? אימא? אני באמצע מליאה עכשיו", אמרה רגב.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ איתן גינזבורג ניסה לעצור אותה אך רגב המשיכה בשלה: "מה אני רוצה לאכול בשבת? בואו נשאל את אנשי NSO מה הם רוצים לשבת, נתאם איתם". גינזבורג אמר לרגב "זה לא מקובל, זה אסור" אך רגב התעלמה ממנו.

"זאת אימא שלי שהתקשרה אליי לשאול מה אני רוצה לאכול בשבת, אמרתי שנשאל את אנשי NSO", הסבירה את עצמה רגב ותקפה: "איפה השר לביטחון הפנים? תגיד משהו שירגיע את הציבור המודאג. תגידו משהו לאזרחים התמימים שמבינים שיש כאן מדינה משטרה, שאין כאן שר שמסוגל לדפוק על השולחן ולהגיד שצריכה לקום ועדת חקירה".

מוקדם יותר דווח בחדשות 12 כי במקביל להחלטה להקמת צוות בדיקה לפרשת השימוש של המשטרה בתוכנות ריגול נגד אזרחים, היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט גם הורה למשטרה להפסיק את השימוש ברוגלה ההתקפית עד לסיום הבדיקה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר לפרסום בכלכליסט על השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת פגסוס נגד אנשי ציבור, פוליטיקאים ואזרחים ואמר כי הוא "לא רוצה לוותר על הכלי עצמו, אלא להסדיר את השימוש בו". לדבריו, "אתה רוצה כלי כזה כשנלחמים במשפחות הפשע ובעבריינות חמורה. איפה בדיוק עובר הקו זו סוגיה שצריך להסדיר - זה הלקח מהדבר הזה".