יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, התארחה באולפן ערוץ 7 בכנס ירושלים ה-19 של 'בשבע' וערוץ 7.

היא מתחה ביקורת על הממשלה ואמרה כי "העם בחר ימין והסיבה שקיימת קואליציה שהיא עם השמאל והתנועה האסלאמית היא בגלל אדם אחד ששמו נפתלי בנט. גם לפני שבעה חודשים היה ניתן להקים קואליציית ימין, אך הוא סיכל זאת בכוונת מכוון".

"עדיין אפשר לשנות ואני מקווה שחברי הקואליציה מהמפלגות שמכנות את עצמן 'ימין' יתפקחו וילכו לכיוון הזה. אחרת אנחנו צפויים לעוד נסיגות ובעיות קשות - גם בסוגיית הנגב, גם בחומש - ובעוד סוגיות כבדות משקל והרות אסון למדינת ישראל", הוסיפה סטרוק.

היא התייחסה להפלת חוק האזרחות בעבר על ידי האופוזיציה ואמרה, "הפלנו חוק שחברתי הטובה השרה איילת שקד חוררה אותו במו ידיה באמצעות סיכומים עם רע"מ ומרצ והפכה אותו לאות מתה. החוק הזה אמר שיהיה אפשר לעשות איחוד משפחות על פי שיקול דעתה של שרת הפנים. כששיקול הדעת שלה תלוי ברע"מ והיא בהסכם איתם, זה פיקציה".

גם התמיכה בחוק הנוכחי שאושר בקריאה ראשונה, מותנית מבחינתה. "הצבענו כעת בעד החוק רק לאחר שקיבלנו הסכם חתום שקובע שלצד החוק של שקד עובר החוק של ח"כ שמחה רוטמן שדורש לקבוע מכסות לאיחודי משפחות לצד מידע שקוף מצד הכנסת. אם לא יתקיימו התנאים הללו לא ניתן לחוק הזה לעבור. לא נסכים ל'עבודה בעיניים' עלינו ועל אזרחי ישראל".

בפאנל בנושאי התיישבות בו השתתפה בכנס אמרה סטרוק, "הממשלה המסוכנת לקחה את המערכה על השטח צעד אחד קדימה לתוך התהום, בשביל לבצע נסיגה מיו"ש לא צריך הסכם מדיני, מספיק הסכם קואליציוני שהופך את בני גנץ לשר ביטחון, כי הוא יפסיק את המצב הנוראי שבו ישראל לא נלחמת מול הרש"פ והוא יתחיל להילחם לטובת הרש"פ. כדי למנוע את זה הכניסו בהסכים הקואליציונים סעיף שמוסיף 50 תקנים על מנת להילחם במערכה על שטחי סי, זה בדיחה, לרש"פ יש 600 תקנים רק לרישום המקרקעין, בנתיים גנץ עמל על הכשרת מאחזים פלסטינים במקומות שזה פוגע אסטרטגית באינטרס הישראלי והפך את המנהל האזרחי לזרוע המבצעת של תכנית ההשתלטות של אבו מאזן".

עוד אמרה סטרוק בנושא מתווה אביתר: "אי אפשר לסמוך על חברי הכנסת מימינה, איפה אותם חברי הכנסת שבאו ושכנעו את יוסי דגן לחתום על מתווה אביתר? הם נעלמו. והם מתרצים בזה שיש להם שותפים קואליציונים נחושים יותר".