ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) דברים בכנס ירושלים ה-19 של העיתון 'בשבע' וערוץ 7 ותקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט.

"בנט לקח את קולות הימין כדי להקים ממשלת שמאל עם יאיר לפיד, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ורע"מ. הוא עשה זאת בניגוד מוחלט לכל ההתחייבויות שלו בבחירות. אתם זוכרים? בנט אמר שהממשלה שלו היא 'עשר מעלות ימינה'. אם מישהו היה מדרג את עשרות השקרים של בנט - השקר הזה בודאי היה מגיע לאחד המקומות הראשונים. הרי כולם רואים את האמת, כולם יודעים שהממשלה הזאת נשלטת לחלוטין על ידי מנסור עבאס והאחים המוסלמים", פתח נתניהו.

לדבריו, "כולם גם זוכרים את אינספור ההתחייבויות הריקות של בנט. בבחירות הוא התחייב שביומו הראשון כראש ממשלה הוא מכשיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. גם זה לא קרה, כמו כל ההבטחות שלו שהופרו ברגל גסה. הוא אמר שלא ישב עם העבודה ומרצ, שיאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה ברוטציה או שלא ברוטציה ושלא יהיה ראש ממשלה עם פחות מעשרה מנדטים. זוכרים הבטחות להורדת מיסים? מדיניות אפס הדבקות? לא היתה אפילו הבטחה אחת שבנט נתן - וקיים. כל מה שהוא אמר, היום הוא עושה הפוך".

"היום, בממשלת ההונאה של בנט, לפיד ועבאס, הוא אפילו לא מצליח לאשר את מתווה אביתר. אנחנו נהגנו אחרת. אני גאה על כך שהקמנו את היישוב עמיחי, הכפלנו את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון בשנים הקשות ביותר - מול ממשלים אמריקניים שהפעילו עלי לחצים כבדים מאוד שלא לבנות אפילו לבנה אחת. השגנו מהממשל בארצות הברית הכרה ביישובים שלנו ביהודה ושומרון, הבאנו הכרה היסטורית בירושלים כבירת ישראל והובלנו את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. הובלנו את ההכרה ההיסטורית ברמת הגולן כשטח ישראלי", הוסיף נתניהו.

ראש האופוזיציה ציין כי "בניגוד לבנט, אנחנו הורדנו את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי. הוכחנו שהדרך לשלום לא עוברת דרך רמאללה אלא עוקפת את רמאללה. בזכות זה הבאנו 4 הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב, בלי לוותר על אף שעל, בלי להתכופף ובלי להתקפל, שלום אמיתי שמאפשר עכשיו לשרי הממשלה של בנט ולפיד לעשות 'שבוע-שבוע' בדובאי, אבו דאבי, בחריין, מרוקו, איפה לא?".

הוא טען שממשלת ישראל מפגינה חולשה מול העולם הערבי. "בימים האחרונים קיבלתי מסר מגורם מאוד חשוב בעולם הערבי. הוא אומר לי: 'אנחנו נלחמים בחירוף נפש באחים המוסלמים, תסביר לי איך דווקא בישראל האחים המוסלמים הם שותפים בכירים בממשלה?'. לך תסביר לו שדווקא בישראל בנט מסר את המפתחות של הממשלה למנסור הבוס. את מחיר הכניעה של בנט לתנועה האיסלאמית כולנו נשלם לצערי עוד שנים רבות".

גם בנושא הכלכלי מתח נתניהו ביקורת קשה ואמר: "במקום לסייע לעצמאים, לבעלי עסקים, למי שנפגעים מהקורונה - בנט נותן עשרות מיליארדים כשוחד פוליטי לרע"מ. מס עבאס - למנסור הבוס".

נתניהו שלח עקיצה לממשלה ואמר, "יש לי הצעה לזה שמחוקק פה חוקים איראניים: מי ששמו מתחיל ב-ב׳, וממשיך ב-נ׳ ואז י׳ ואז מ׳, י׳ ו-נ׳ - לא יוכל להיות ראש ממשלה".

הוא פנה אל הציונות הדתית ואמר, "בנט ולפיד לא אומרים כלום וגם אם הם היו אומרים משהו, אף אחד בעולם לא סופר אותם. כל מה שהם עושים זה בשביל האגו, הסלפי והכיסא. אבל הכיסא הזה רועד וכולם מרגישים את זה. כולנו כאן יחד, נאמני ארץ ישראל, נאמני מורשת ישראל, נאמני עם ישראל. הציונות הדתית וההתיישבות הבינו כבר מזמן את מעשה הנוכלות של בנט ושקד ואף אחד לא יקנה את זה יותר. עם הנצח לא נכנע לטרנדים ולא מתרגש מטרמפיסטים בלי שום תמיכה ציבורית".

"אני גאה לעמוד בראש המחנה הלאומי המאוחד, נעביר ממשלה רעה מן הארץ, ונחזיר את המדינה שלנו לידיים טובות שיבטיחו את נצח ישראל", סיכם.