עורך דין. אילוסטרציה
עורך דין. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון עשויים להיות זכאים להכרה כנכי צה"ל, לפיצויים כספיים ולהטבות שונות, במידה ונפצעו או חלו במהלך ועקב שירותם וכן במקרה של רשלנות רפואית בצבא. הפיצויים עשויים להגיע למאות אלפי שקלים בשנים הבאות בהצטברות.

יותר ויותר חיילים וחיילות שנפגעים בתקופת השירות הצבאי על ידי רופא צבאי שהתרשל או למשל, על ידי מפקדים שמעכבים בקשה של חייל או חיילת לטיפול רפואי ובשל כך נגרם נזק, לא מממשים את הזכויות שלהם לפיצויים ולהכרה כנכי צה"ל. נשמע מוכר? האם גם אתם נפגעתם בצבא ולא יודעים כיצד תובעים את משרד הביטחון?

במאמר הנוכחי תקראו את מי צריך לתבוע וכיצד. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

את מי תובעים על רשלנות רפואית במהלך השירות?

בראש ובראשונה חשוב לציין שבגין רשלנות רפואית בתקופת השירות הצבאי הסדיר בצה"ל, מסלול התביעה שונה מתביעת רשלנות רפואית של כל אזרח אחר נגד רופא משפחה למשל, או מתביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים וכן מתביעה של רשלנות רפואית בניתוח. בתי המשפט קבעו לא פעם כי חייל או חיילת שנפגעו מרשלנות רפואית יכולים לתבוע אך ורק את משרד הביטחון - בבקשה להכרה כנכי צה"ל, גם אם מדובר ברשלנות של מוסד רפואי אזרחי כגון בית חולים.

הדבר השני שחשוב לדעת הוא שהליך התביעה למשרד הביטחון אגף שיקום נכים (שנקרא גם בקשת הכרה כנכה צה"ל) עשוי להיות לא פעם ארוך וסבוך, וזה חשוב כי זה עשוי לפגוע בזכויות הנכה ולהאריך את תהליך ההכרה. לפיכך עורך דין נכי צה"ל מומלץ לרשלנות רפואית יהיה זה שמתמחה גם בתביעות רשלנות רפואית וגם מתמחה כעורך דין תביעות למשרד הביטחון. התמתחויות אלה יחדיו יבטיחו לנפגע סיכויים גבוהים יותר להצלחה בתביעה.

עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ותביעות למשרד הביטחון ובתביעות נגד משרד הביטחון, יידע טרם הגשת התביעה מה נדרש לעשות כדי לקבל הכרה כנכה צה"ל אם מדובר בפציעה בצבא או ברשלנות רפואית. כך למשל, עורך דין מומלץ לרשלנות רפואית יידע לזהות את הרשלנות הרפואית, להבין את המקרה, להבין מהם העדויות הנדרשות וגם יידע להמליץ ללקוח אם יש צורך בחוות דעת מומחה בעת הגשת התביעה.

לתבוע על רשלנות או על תנאי שירות?

אולם שום רשימה בנושא רשלנות רפואית בצבא לא תהייה שלמה ללא המידע הבא: לא פעם קורה שלמשרדנו מגיעים לקוחות הטוענים למקרים של רשלנות רפואית בצבא אבל כשאנו בודקים את התיק לעומק, אנו מגלים שבעצם אין צורך בהעלאת טענות רשלנות נגד הרופא הצבאי, שכן הפציעה התרחשה במהלך ועקב תנאי השירות ולכן המסלול הקצר והיעיל ללקוח הינו הגשת תביעה למשרד הביטחון בטענה של חבלה או מחלה שנגרמו כתוצאה מתנאי השירות.

לסיכומו של דבר - יותר ויותר חיילים וחיילות שנפגעים בתקופת השירות הצבאי, לא מממשים את הזכויות שלהם לפיצויים ולהכרה כנכי צה"ל. וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם, חשוב להיעזר בעורך דין נכי צה"ל מומחה, אז עכשיו תורכם! הצעד הבא שלכם לממש את הפיצויים המגיעים לכם הוא להיכנס עכשיו לאתר של עו"ד אילן בנימיני - עורך דין נכי צה"ל, ולהתייעץ אתנו לגבי תביעות משרד הביטחון.