חב"ד. ארכיון
חב"ד. ארכיוןצילום: יחזקאל איטקין

חג בקרב לומדי הרמב"ם היומי: הבוקר, יום חמישי, החלו לומדי הפרק היומי ב'משנה תורה להרמב"ם' על פי סדר חב"ד, ללמוד את ספר 'טהרה', וזאת לאחר שסיימו את ספר 'קרבנות', בחודשים האחרונים, במסגרת סדר הלימוד של פרק אחד ליום.

לומדי הרמב"ם, הפזורים המה בכל תפוצות ישראל, נרגשו אמש, יום רביעי, לסיים את ספר 'קרבנות'. בחלק מהמקומות צויין הדבר במעמדי 'סיום' חגיגיים, בהם דוברו ולובנו ענייני ספר ה'קרבנות' לרמב"ם, וכן הועלו עניינים הנוגעים לספר 'טהרה', הספר החדש בו יחלו מהבוקר ללמוד במסגרת 'הרמב"ם היומי'.

ספר טהרה, הוא הספר הגדול ביותר בהרמב"ם, ובו מאה ארבעים וארבע פרקים, כך שהלימוד בו יימשך כחמישה חודשים לערך.

היות וחלק מהלכותיו הם בנושאים אשר שוחרי התורה אינם רגילים בהם, מכון 'שנינא' לעידוד השינון במשנה תורה להרמב"ם, מפיצים בימים אלו בריכוזים התורניים בארץ הקודש את קובץ הלימוד החודשי על הלכות 'טהרה', מתוך הכרך של 'הרמב"ם המבואר'.

בימים אלו, נרשם גל מצטרפים נוסף לתכניות הלימוד ברמב"ם היומית מבית מכון 'שיננא' - מפעל התורה העולמי לעידוד השינון במשנה תורה להרמב"ם. במרכז התכנית, מבחנים השבועיים, בלימוד היומי במשנה תורה להרמב"ם.

בכל מוצאי שבת מקיים "שנינא" מבחן טלפוני על שבעת הפרקים שנלמדו במהלך השבוע האחרון. בין העונים נכונה על מרבית התשובות מתקיימת הגרלה על שורת פרסים יקרי ערך, וזאת במטרה לעודד את רבבות הלומדים במשנה תורה להרמב"ם.