קטי שטרית לבנט: תתבייש, גנבת את קולות ההתיישבותערוץ הכנסת

חוק החשמל להתיישבות הצעירה של ח"כ יריב לוין מהליכוד נפל בהצבעה בכנסת. חברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד ההצעה, למעט ח"כ יום טוב כלפון שנמנע.

בעת שראש הממשלה נפתלי בנט הצביע נגד, קראה לעברו ח"כ קטי שטרית: "תתבייש. אמרת שזה הדבר הראשון שתעשה כשתהיה ראש ממשלה. גנבת להם את הקולות, בושה וחרפה".

ח"כ יריב לוין אמר בתגובה, "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה".

"בעוד הפולשים הערבים לאדמות המדינה בנגב זוכים לחיבור לחשמל, ילדי המתיישבים ימשיכו לסבול מקור גם החורף הזה. זהו עוד שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות של אנשים אשר אפילו מצוקה של ילדים קטנים לא מעניינת אותם", דברי לוין.

פורום ההתיישבות הצעירה מסר, "נמאס לנו מהמלחמות הפוליטיות על הגב של הילדים שלנו ונמאס לנו לראות שוב ושוב איך הצעות חוק הומניטריות להסדרה מופלות שוב ושוב ושוב, ע"י מי שהתחייבו בפנינו לתמוך בנו".

"יש ׳צו אלוף׳ מוכן לחתימה על שולחן הממשלה. תחתמו. לילדים שלנו כבר אין כח לעבור בקור ובחושך גם את הסערה החורפית הקרובה", הוסיפו בפורום.

השר מתן כהנא אמר בדיון במליאת הכנסת, "אין דבר שמפחיד את הליכוד יותר מהסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה בממשלה הזו, תהיה אסון פוליטי לליכוד. לכן אתם עושים הכל כדי למנוע הסדרה כזו".

"אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל ע"י צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות. אבל אם תוסדר ההתיישבות הצעירה אתם תהיו בבעיה קשה. כי הציבור יבין שיריב לוין והליכוד במשך 12 שנה התעמרו בהתיישבות הצעירה ומנעו כל נסיון להסדיר אותה. גם כשעמדו בראש בממשלת ימין על מלא עם ממשל אמריקאי אוהד, לא עשיתם כלום", הוסיף כהנא.

"למה נתניהו והליכוד לא הסדירו מעולם את ההתיישבות הצעירה? כי פשוט לא אכפת לכם. לכן גם עכשיו כשיש אפשרות לעשות דברים גדולים אתם עושים הכל כדי להזיק להתיישבות הצעירה. אנחנו לעומתכם, פועלים מול על מנת להביא פתרון אמיתי בסוגיה הזו", טען כהנא.