יהודה דימנטמן הי"ד עם בנו ואשתו אתיה
יהודה דימנטמן הי"ד עם בנו ואשתו אתיהבאדיבות המשפחה

התביעה הצבאית הגישה היום (ה') כתבי אישום חמורים נגד שלושה מחבלים בעבירה של גרימת מוות בכוונה (המקבילה באיו"ש לעבירת הרצח) לבית המשפט הצבאי בשומרון בגין רציחתו של יהודה דימנטמן ז"ל, ופציעתם של שני תושבי חומש, בפיגוע בצומת חומש שבשומרון.

כתבי האישום הוגשו לאחר חקירה מקיפה ויסודית של השב"כ ומשטרת ישראל. כתב אישום דומה הוגש נגד שותפם, מחבל בן 17, לפני שבוע ימים.

על פי כתבי האישום, המחבלים תכננו להוציא אל הפועל פיגוע ירי קטלני, במטרה לרצוח מתיישבים יהודים. הם רכשו כלי נשק, בחרו בצומת חומש כמקום הפיגוע, תכננו בקפידה את מסלולי ההגעה וההימלטות לאחר הפיגוע, ונקטו פעולות כדי להקשות על גורמי הביטחון לאתרם. שניים מהם אף תכננו לחטוף גופה לאחר הפיגוע ולהסתירה.

אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במחאה

ב-10 בדצמבר 2021 הגיעו שלושה מהמחבלים אל צומת חומש כדי לבצע פיגוע ירי. בחלוף מספר שעות, במהלכן לא הייתה תנועה בכביש, שבו המחבלים על עקבותיהם.

המחבלים לא ויתרו על מימוש התוכנית הקטלנית, וב-16 בדצמבר הגיעו פעם נוספת שלושה מהמחבלים לצומת חומש, התמקמו בשטח שולט, ותצפתו לעבר היישוב.

כאשר הבחינו בכלי-רכב בדרכו אל עבר הצומת, התמקמו שניים מהם בנקודת הירי, והשלישי המתין ברכב המילוט. עם הגעת כלי הרכב לצומת, ירו שני המחבלים האחרים לעבר הרכב כ-20 כדורים כל אחד, עד שנתקלו במעצור בנשק. מהירי נהרג יהודה דימנטמן ז"ל, ושני נוסעים אחרים נפצעו.

המחבלים נמלטו מהמקום, הסתירו את האמל"ח ואת כלי הרכב ששימש להגעתם המקום, ונסעו לביתם. במהלך הנסיעה שמעו דיווח בתקשורת כי מעשיהם הביאו למותו של אזרח ישראלי בפיגוע, ושמחו כי תכניתם הקטלנית הצליחה.

אמם של המחבל הקטין ושל מחבל נוסף מבין האמורים לעיל, תואשם בעבירה של אי מניעת הפיגוע, מתן מקלט, סחר באמל"ח והסתה. על פי עובדות כתב האישום, הקטין עדכן אותה על הפיגוע המתוכנן, על ההצטיידות לקראתו ועל הסיור המקדים שערכו בשטח, והיא בירכה אותו.

לאחר הפיגוע, סייעה לבניה בהחבאת כלי הנשק ששימשו לביצוע הפיגוע ובהשבת חלק ממנו לבעליו. לאחר מכן, התראיינה בתקשורת ושיבחה את מעשי בנה.

יחד עם הגשת כתבי האישום תבקש התביעה הצבאית את מעצרם של המחבלים עד לתום ההליכים המשפטיים. התביעה הצבאית תפעל למיצוי הדין עם המחבלים ועם מי שסייעו להם לבצע את הפיגוע הרצחני.

בני משפחת דימנטמן והפצועים עודכנו בדבר הגשת כתבי האישום. נציין כי מספר מעורבים נוספים הואשמו היום בגין חלקם בפרשייה - חלקם בעבירות של אי מניעת פשע וחלקם בעבירות סחר באמל"ח. מפקד פיקוד המרכז הוציא צווי הריסה לבתיהם של שלושה מהמחבלים.