אוהביה סנדק
אוהביה סנדקצילום: באדיבות המשפחה

בפרקליטות החליטו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ארבעת הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק ביום שבו נהרג לאחר שניידת משטרה ניגחה את הרכב, כך דווח בחדשות 13.

על פי הדיווח, לנערים מיוחסות עבירות מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הצעירים הגיב, "רצחת, טייחת והאשמת - יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל. כתב החשדות הוא ניסיון נואש ואחרון של השוטרים בחסות הפרקליטות, להימלט מעמידתם אל מול האמת המרה, שהם הנאשמים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל ולפציעתם של הצעירים הנוספים, וזהו כתב הגנה שלהם".

"אנו בטוחים שלאחר בחינת חומר הראיות, תתגלה האמת והתמונה המלאה. ככל שיוגש כתב אישום לבית משפט כנגד הנערים, הוא יהפך לכתב אישום כנגד השוטרים, הם יעמדו על דוכן העדים ויעידו כנאשמים וידרשו לתת תשובות לגבי שפיכת דמו של אהוביה ז"ל תשובות לשאלות רבות שהציבור ממתין להם זמן רב", הוסיף עורך הדין.

"בל נשכח כי נחשף ואין מחלוקת כי השוטרים, בסיוע גורמי מח"ש, טייחו את החקירה, כלל הנראה שיבשו אותה, נהגו בפרעות, ושלא על פי הנהלים, כך גם לפי קביעתו של היועמ"ש בעצמו", סיכם עו"ד קידר.

כזכור, בחודש שעבר החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים בתאונה שהובילה למותו של סנדק. במשפחתו של סנדק ובקרב המפגינים נגד המשטרה טענו כי המרדף הוא שהוביל למותו של סנדק והם אחראים למותו.

הרכב שבו נסע אהוביה סנדק עוקף חסימה משטרתית רגעים לפני התאונהפרקליטות המדינה