NSO Group
NSO GroupREUTERS/Amir Cohen/File Photo

חברת NSO שלחה היום (חמישי) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לעיתון כלכליסט, בעקבות פרסום מהבוקר, לפיו החברה מאפשרת ללקוחותיה למחוק תיעוד של הפעולות שנעשו באמצעות הרוגלות שפיתחה.

לטענת החברה הפרסום הבוקר "אינו מציג כל ראיה בתמיכה לטענות הסנסציוניות" המוצגות במסגרתו, ומבוסס על "טענות כוזבות לחלוטין שמסבות לחברה נזק חמור".

בעיתון כלכליסט דווח היום כי "לכל ועדת חקירה שתקום בפרשה יהיה קושי לעקוב אחר שיטת ההפעלה של תוכנת הריגול. כיוון שהרוגלה מרחיקה את התוקף מהקורבן ומאפשרת להכחיש את הפריצה. המערכת לא מותקנת במחשבי התוקף אלא בענן של אן אס או והיא משתמשת בשרתים זרים במדיניות שלישיות ולא פחות חשוב היא יכולה להעלים את פעילותה". כלכליסט נדרש לחזור בו בתוך 24 שעות מהפרסום.

נזכיר כי לפי התחקיר המשטרה עשתה לכאורה שימוש שלא כחוק בתוכנות "פגסוס", באמצעותה ריגלה אחרי שלל בכירים במשרדי ממשלה ואישי ציבור.

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס אתמול לפרשת הריגול המשטרתי ואמר כי נמנע מהתבטאות בנושא בגלל קישור בין הפרסומים למשפט נתניהו. "הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר", אמר.