אירוע הדריסה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.
אירוע הדריסה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.צילום: שלו שלום/TPS

יהודי כבן 20 נפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה שאירע אמש (מוצאי שבת) בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

המחבל שנהג ברכב נמלט ונלכד על ידי שוטרים זמן קצר לאחר הדריסה. הנהג הדורס טען בפני השוטרים כי רוסס בגז פלפל. נפתחה חקירה.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים. מהמקום פונה גם צעיר כבן 20 במצב קל עם חבלה בראש לאחר שנפגע מאבן.

פיגוע דריסה בשכונת שמעון הצדיקמד"א

לפני אירוע הדריסה התפרעו עשרות ערבים בשכונה שבמזרח ירושלים ויידו אבנים לעבר יהודים שהגיעו למקום. כאמור, יהודי כבן 20 נפצע קל ופונה לבית החולים על ידי מד"א. במשטרה הרגיעו את ההתפרעות האלימה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בשבת האחרונה הוצת בית של משפחה יהודית, משפחת יושובייב, בשכונת שמעון הצדיק ובעקבות כך הודיע ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) כי בכוונתו להקים מחדש את לשכתו הפרלמנטרית בחצר הבית של המשפחה.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את בן גביר, לאחר שבפעם הקודמת שבה פתח לשכה פרלמנטרית ב"שמעון הצדיק" התפתחו עימותים עם תושבים מהמגזר הערבי והמפכ''ל אף טען שזו היתה הסיבה לפרוץ המהומות של חודש מאי.

"אם התושבים לא מקבלים הגנה מהמשטרה, אני אגן עליהם", הכריז ח"כ בן גביר, "מחר אפתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק, עד שהביטחון יחזור לשכונת שמעון הצדיק והמשטרה תציב אבטחה קבועה.

"לא יכול להיות שיותר מתשע פעמים הציתו את הרכב של משפחת יושוביייב, בפעם העשירית ניסו לשרוף אותם חיים ורק בנס הם לא היו בבית בשבת, ומשטרת ירושלים תתנהג כאילו מדובר בהפגנה מול הבית. אם המשטרה לא נוכחת אני אהיה שם".

כאמור, שריפה פרצה בליל שבת בבית של משפחת יושובייב לאחר שלפי החשד ערבים השליכו בקבוקי תבערה בסביבות השעה 23:00.

נזק כבד נגרם לבית. בני המשפחה לא שהו באותה עת במקום ובנס איש לא נפגע. צוותי כיבוי הוזעקו למקום ופעלו לכיבוי הלהבות. בזירה נמצאו כמה מבקבוקי התבערה שהושלכו לפי החשד.

בני המשפחה כבר דיווחו בעבר על התנכלויות קשות מצד שכניהם הערבים, וכלי הרכב שלהם הוצתו תשע פעמים בחודשים האחרונים.

נזק כבד נגרם לבית שהוצת בשמעון הצדיק
נזק כבד נגרם לבית שהוצת בשמעון הצדיקצילום: המשפחה

טל יושובייב שביתו הוצת סיפר על הנס שאירע למשפחתו וביקש מהמשטרה לפעול לעצירת הטרור. "פניתי למי שיכולתי, התחננתי וביקשתי שיעצרו את הטרור הערבי שמופנה נגד משפחתי מאות מטרים בלבד מהמטה הארצי. אבל המשטרה והממשלה העדיפו להשקיע את האנרגיות בהתנכלות לנערי הגבעות", אמר יושובייב.

"הפעם בנס לא היו פגיעות בנפש. בפעם הבאה אי אפשר לדעת", הוסיף יושובייב. "הדם השפוך על ידיהם של הממשלה והמשטרה שממשיכים להפקיר אותנו".

מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב שבסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה בשמעון הצדיק, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בנוסף הנחה מפקד המחוז לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג הגיע במוצאי שבת לבית המשפחה וכתב לאחר מכן בפייסבוק: "חדר ילדים בבית משפחת יושובייב בשכונת נחלת שמעון, ספג פגיעה ישירה של בקבוקי תבערה. זו ההתקפה החמישית במספר על בית משפחת יושובייב, בנוסף לתשעה רכבים שהמחבלים שרפו להם.

"נס גדול היה שבשבת זו, משפחת יושיבייב לא היתה בביתה. בושה וחרפה למשטרת ישראל ולשב"כ שמתעסקים בזוטות ומפקירים את ביטחון תושבי ירושלים. אם משפחת יושובייב היתה פה בשבת, אסון גדול היה פוקד אותם ואותנו, שעה שהגג קרס על עריסת התינוק", הוסיף קינג.

מ', אחד השכנים הערבים בשכונה שביתו צמוד לבית המשפחה שהוצת, סיפר לאתר ynet כי אמש שמע "דפיקות" בדלת שלו, ואז "אנשים שבורחים". כשיצא החוצה לבדוק את פשר העניין, ראה עשן שעולה מבית המשפחה היהודית. "אני היחיד שעוד מדבר איתו בשכונה", הוא סיפר, "כנראה שרצו להזהיר אותי כי הבית שלי צמוד לשלו. לא נראה שרצו להפחיד אותו - אלא ממש לשרוף אותם בחיים".

השכן הוסיף: "התקשרתי מהר למשטרה וחשבתי אם לפרוץ פנימה, כי ידענו שיש לו ילדים קטנים, תינוקות, וחשבתי להציל אותם. במזל גדול המשפחה שלו לא הייתה בבית וכנראה היו אצל חברים. זו רמה אחרת כבר לשרוף משפחה עם ילדים. מה אנחנו דאעש? ישר עלה לי הסיפור של דומא בראש. אנחנו לא חיות. הבתים שלנו צמודים ויכולנו להיפגע גם. מזל שאף אחד בסוף לא נפגע".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיב: ''בשבת הציתו פורעים ערבים את הבית של טל בשכונת שמעון הצדיק. זה אחרי ששרפו לו 9 פעמים את הרכב. השר לביטחון הפנים ומשטרת ישראל ישנים בעמידה ומחכים לאסון שעשוי להתרחש בשמעון הצדיק. אם המשטרה לא תתעורר בפעם הבאה זה יסתיים בנזק גדול בהרבה. ‏לטפל עכשיו ומיד בפורעים'', קרא סופר.