העיף את השותפה להגשה שהוא בעצמו בחר. רזי ברקאי
העיף את השותפה להגשה שהוא בעצמו בחר. רזי ברקאיצילום: משה שי, פלאש 90

העיתונאי הוותיק ומגיש "מה בוער" רזי ברקאי, שעזב את גלי צה"ל לפני כשבועיים, סיפר בחדשות 12 על ההחלטה שהתבשלה בו לעזוב את משבצת השידור היוקרתית שבה שידר.

"בשנתיים האחרונות זה היה יותר קשה. דגרתי על זה הרבה זמן. מעבר לגיל ולאובדן מסויים של אנרגיות וזיכרון שהולך לי קצת לאיבוד אני מרגיש שזה לא המדינה שרציתי לחיות בה חד משמעית. היא השתנתה באופן שמעציב אותי", אמר ברקאי.

לדבריו, "יש גסות רוח. איבדו את הבושה. אנחנו התקשורת איבדנו את הבושה. אנחנו לא מסוגלים יותר להקשיב. כעיתונאי זה אחלה חומר לפתוח מהדורות - כאזרח זה נורא".

ברקאי נשאל אם לא הרים פשוט ידיים וענה, "כן, הרמתי ידיים. זה נכון שבעבר ל'מה בוער' היה משקל. זה לא נכון לשנים האחרונות. הגיעו הנה עסקנים והשתלטו על התקשורת, לא רק בגל"צ. אלה אנשים שאין להם עניין להקשיב".

הוא נשאל על הרייטינג הגבוה לו זכה יעקב ברדוגו והגיב, "אני אגיד שגם אתרי פורנו והימורים הם מאוד פופולריים".

"אנחנו מדברים על זה שברדוגו יש לו האזנה של 280 אלף איש מדי יום. למה בוער היתה 200 אלף איש. נתניהו אמר לפני שישה שבועות שלברדוגו יש פי שבעה מאזינים מרזי ברקאי. הוא שקרן. התקשורת הפכה להיות מקום של עסקנות, דלות ורצון להשמיע ולא לשמוע. אם המגמה הזו תימשך וימשיכו להשחיל פנימה אנשים שהם לא עיתונאים ומתקלטים טקסטים שמכתיבים להם, יכול להיות שצריך לסגור את התחנה", סיכם ברקאי.