דוידי בן ציון עם אברהם דובדבני
דוידי בן ציון עם אברהם דובדבניצילום: דוברות

דירקטוריון קק"ל קבע היום (ראשון) כי הארגון ישוב לפעילות מלאה ביהודה ושומרון. ההחלטה מגיעה לאחר 3 שנים בהם קק"ל לא פעלה ביו"ש.

ההחלטה התקבלה במסגרת אישור תקציב קק"ל לשנת 2022. מי שעומד מאחורי השבת קק"ל ליו"ש הוא סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, אשר חבר בדרקטוריון קק"ל מטעם סיעת המזרחי. בן ציון פעל להביא להסכמות רחבות עם כלל חברי הדריקטוריון מימין ומשמאל, יחד עם יו"ר ועדת חינוך בקק"ל שמוליק ליטוב מסיעת ארץ הקודש.

במסגרת השבת הפעילות ליו"ש יועברו כ-20 מיליון ש"ח לפרוייקטים ביו"ש, בתחום היעור, בתחום הטיפול בנוער בסיכון, חיזוק החוות, ופרוייקטים נוספים. בנוסף, סוכם שכל הקולות קוראים של קק"ל יועמדו לטובת כל הישובים היהודיים ביו"ש.

בגוש עציון צפוייה קק"ל להשקיע כ- 1.6 מיליון ש"ח לצורך תפיסת שטחים. בהר חברון תשקיע קק"ל כ-2 מיליון ש"ח בייעור. בפיתוח כפרי נוער שיקומיים, שיפוץ מבנים בחוות, ופיתוח חוות חקלאיות ביו"ש תשקיע קק"ל כ-12 מיליון ש"ח ובתחומי התשתיות ביו"ש תשקיע קק"ל למעלה מ-2 מיליון ש"ח.

דוידי בן ציון מסר לאחר ההחלטה: "זו בשורה ליהודה ושומרון, אני שמח שלאחר פעילות מאומצת, יחד עם חברים טובים, הצלחנו יחד להשיב את פעילות קק"ל ליו"ש. הגענו לתוצאה הזו, אחרי שפעלנו יחד והגענו להסכמות פה אחד בנושא, קק"ל תתמוך בחוות, בנוער בסיכון, בהמשך היעור, בתשתיות ובפרוייקטים קהילתיים נוספים ביו"ש. הסתיימו הימים שתושבי יו"ש מופלים לרעה בקק"ל, זה מגיע לתושבי יו"ש, אשר הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ומהעם היהודי, קק"ל היא חברה לתועלת הציבור למען העם היהודי ושייכת גם לתושבי יו"ש. אני מודה ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני, למנכ"ל אמנון בן עמי ולחבריי סיעת המזרחי".

בתנועת המזרחי העולמית הביעו סיפוק הערב מהגידול התקציבי המשמעותי בקק"ל והעברת כספים למיזמים הנוגעים לקשר עם יהדות התפוצות - שליחים ברחבי העולם, חומרים חינוכיים , עלייה קליטה ועוד. כמו גם סיוע תקציבי למפעלים חינוכיים שונים בישראל בהם ישיבות, מדרשות, גרעינים, מכינות , חיזוק ההתיישבות בכל רחבי הארץ ושלל מיזמים חברתיים שפועלים ברוח תנועת המזרחי.

יו"ר תנועת המזרחי העולמית הרב דורון פרץ: "דווקא עכשיו כשמיליוני יהודים לא יכלו אפילו לבקר בארץ מפאת מגיפת הקורונה, ישנו צורך חיוני להעמיק את הקשר לעם ולארץ - להיות קרן קיימת לישראל . אנו מברכים את חברי הדירקטוריון בכלל ונציגנו בפרט על העבודה המשותפת - ימין ושמאל , דתיים חילונים ויהודים מכל הזרמים. תנועת המזרחי נאמנה לברית הגורל עם כל יהודי באשר הוא ומהווה גשר המחבר בין יהודי בארץ וברחבי העולם כולו".