ניר אורבך
ניר אורבךצילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיון משותף לוועדת הכנסת ולוועדה לביטחון פנים שהתקיים הבוקר (שני) עסק בנושא פניות חברי הכנסת בגין פגיעה בחופש התנועה.

יו"ר וועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, אמר כי "לחברי כנסת במדינת ישראל יש את זכות החסינות, והם זכאים להתנועע בחופשיות גם במקומות בהם יתר אזרחי ישראל אינם מורשים. כמובן שיש לשמור על איזון מול החובה לשמור על ביטחון המדינה. מה ששמענו היום בועדה מוכיח לנו כי צריך להיעשות בדק בית".

"על משטרת ישראל לחדד נהלים בכל הנוגע לתפקודם במקרה שחבר כנסת נוכח באירוע ועל חברי הכנסת לשמור על ממלכתיות. אציין כי יש, לעניות דעתי, לאפשר גם ליועץ אחד לפחות של חה"כ להתלוות אליו מסיבות שונות שעלו בועדה. אני מאמין שהאיזון לא יפגע".

"הסוגיה מעידה כי לעיתים בנושאים כה מהותיים במדינת ישראל אין חלוקה לימין ושמאל. יש נושאים משותפים חוצי מפלגות. אני רוצה לאחל לח"כ איתמר בן גביר רפואה שלמה ומקווה שהדיון היום בועדה יוביל לתיקון העוול שנעשה לחברי הכנסת לאחרונה", סיכם אורבך.

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, ציינה כי "הדיון שהתקיים היום מגיע בעקבות מספר תקריות שהתרחשו בשנה האחרונה בין שוטרים לחברי כנסת, בהן הוגבלה תנועתם בניגוד לחסינות הקבועה בחוק. חברי הכנסת הם נבחרי ציבור הפועלים למימוש האידאולוגיה בשמה הם נבחרו, ולכן על משטרת ישראל מוטלת החובה להגן על חברי הכנסת ולאפשר להם את חופש התנועה והחסינות הקבועות החוק".