דב הלברטל
דב הלברטלערוץ 7

שמעון הצדיק הוא אבן הבוחן להתייחסות התקיפה או הרופסת של רשויות המדינה להתפרעויות הערבים. החמאס מאיים שהאירועים בשייח ג'ראח יציתו את האזור. המשטרה ורשויות המדינה מפחדות. בן גביר לא מפחד. 

בן גביר הוא מהיחידים בין חברי הכנסת, ואולי היחיד שבהם, היודע שהערבים מבינים רק את שפת הכוח. הם מפחדים ומעריכים את מי שעומד בתקיפות מולם. לא מספיקה פעולה מופלאה ככל שתהא בקסבה של שכם. ההרתעה צריכה להיות פועל מתמשך של הפגנת כוח מסיבי.

המדינה הייתה צריכה להכריז שכל התפרעות על רקע לאומני תביא לענישה חמורה במיוחד, כדי להרגיע אחת ולתמיד את הבריונות הערבית של הצעירים. לצורך כך, צריך שינוי מידי של רמת הענישה. אם התפרעויות אלה יוכרזו כמציבים שעת חירום, אז כל ערבי שייתפס בהתפרעות חמורה יגורש מהארץ.

חייבים להשיב את ההרתעה. ואת ההרתעה משיבים רק ביד חזקה ובענישה קשה. אם המשטרה הייתה מכריזה שכל מי שיתפרע בשייח ג'ראח יגורש או ישא עונש מאסר מתמשך, הכול היה נראה אחרת. אם המדינה הייתה מאפשרת יד קלה יותר על ההדק של ירי חי, גם אז הכול היה נראה אחרת.

במקום שערבים מתפרעים, צריך לסלק אותם משם. אם יש צורך בהריסת בתים כדי ליצור אזור חיץ, שיאפשר גישה נוחה יותר לכוחות הביטחון או תצפית טובה יותר, יש להרוס ללא היסוס. ברגע שישיבו את ההרתעה, יינצלו גם ערבים רבים מפציעה ומהרג, לא רק יהודים. 

בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית, מבינים את זה היטב. לכן בחירתו של בן גביר כחבר כנסת היא אסטרטגית. לאט לאט הוא מצליח להנחיל לתודעה היהודית שהרפיסות הבלתי נתפסת שנהגה עד כה, ואפשרה לערבי לסטור ליהודי ברכבת הקלה ולהפיץ בסרטון וירלי, כבר לא תתקיים. 

כי בן גביר ותומכיו יהיו בכל מקום שיהודי נפגע או מושפל, והמשטרה והמדינה לא עושים דבר. מסתבר שצריכים יד קשה גם כנגד המדינה והמשטרה, ורק אז הם מבינים. בן גביר יכריח אותם להבין. עצוב מאוד להיווכח שבן גביר צריך לעורר מהומות מוצדקות כדי שהמשטרה תיכנע ותבין מה עליה לעשות. 

בן גביר צודק לחלוטין שיש לפטר את המפכ"ל הנוכחי. כי המפכ"ל מפחד מהערבים כפי שכולם נוכחו בפרעות בחודש מאי. המשטרה לא מספקת הגנה ליהודים, ורק בן גביר מכופף את ידה.

הסיבה היא הרבה יותר עקרונית מטקטית. כי רשויות המדינה לא הפנימו שהערבים נלחמים על הנכבה ועל זכות השיבה. הם נלחמים על גבולות 48, ולא תועיל כל התחשבות ברגשותיהם.

בן גביר מבין על מה המאבק האמיתי של הערבים בשמעון הצדיק. המאבק הוא על זכות השיבה. על הנכבה. ולכן הוא שם. ולכן רק בן גביר הוא שומר החותם של הגאווה הלאומית.