התרמת דם באור עציון
התרמת דם באור עציוןצילום: דוברות

האג'נדה הזאת פועלת באלימות וללא מעצורים להשמדת ערכי המשפחה, ומעיזה להשתמש בארגון שמציל חיים כנשק לגיטימי במלחמת דעות ולסרסר בחולים והמסכנים שלא יקבלו את מנת הדם שהם כ"כ זקוקים לה, האג'נדה הזו מסוכנת הרבה יותר ומסוגלת להרבה יותר ממה שהיא חשפה עד כה.

מזה כמה שבועות מנהלי בנק הדם הלאומי מתריעים על מצוקה במלאי תרומות הדם הלאומי של מד"א, מגפת קורונה שמשתוללת כבר שנתיים הראתה את אותותיה כבר מזמן אבל מה שהתחדש בפרק הזמן האחרון הוא חרם של אלפי בני הישיבות על התרמות דם. אז מה קרה שם ועל מה המהומה?

חבריי ואני ועוד אלפים רבים של בחורי ישיבות, כבר שנים רבות מתייצבים לתרום דם כל שלושה וארבעה חודשים (המינימום הנדרש בין שני תרומות דם לפי הוראות  מד"א). ציבור בחורי הישיבות הוא ציבור גדול ומשמעותי שתורם דם וטרומבוציטים כחלק מאורח חיים בצורה סדורה וקבועה ללא הפסקה וללא פשרות. לכן, ניתן להניח שחלק גדול ממאגר הדם הלאומי מבוסס על התרומות הקבועות של אלפי בחורי הישיבות הללו.

מאז ששר הבריאות ניצן הורוביץ נכנס לתפקידו קשה להימנע מהרגשה מוזרה שמופעלים לחצים רבים על הארגון היקר הזה הנקרא 'מגן דוד אדום' ע"מ להפוך אותו מארגון מקצועי מציל חיים לארגון שנאלץ לשקלל גם תפיסות שמאל פרוגרסיביות, השר כנראה החליט לקדם את האג'נדה שלו לפירוק המשפחה, והחדרת תודעת טומאה ותועבה על גבם של החולים הנואשים לדם. מאז שנכנס השר ללשכת שר הבריאות פתאום, הפלא ופלא, התאפשר לגברים שקיימו יחסים עם בני מינם לתרום דם, מה שנאסר לפני כן מטעמים רפואיים, הפועל היוצא הישיר מכך הוא שקיים חשש משמעותי שחולים יקבלו מנות דם נגועות ללא ידיעתם. אבל כל האמצעים כשרים. ארגון מד"א שמבקש להציל חיים נאלץ, בעל כורחו, להתעלם מטובת החולים ולהתייחס לאג'נדה הפרו-פרוגרסיבית. כהמשך לכך, לפני כמה שבועות שינו מד"א בטפסי התרמת הדם את המשבצת של שם האב ושם האם ומוצאם להורה 1 והורה

שואלים למה למחוק את המילים הכל כך יפות הללו "אבא" ו"אמא"? בדיוק מאותו הטעם שכללו בסל התרופות ניתוחים לשינוי קול למחליפי מין על חשבון תרופות מצילות חיים לחולי סרטן, החוט החורז בין המקרים הוא רוח המפקד שדורשת להחדיר לציבור, לחולים ולתורמים את האג'נדה הפרוגרסיבית הקיצונית שלהם שאין דבר כזה משפחה של אבא ואמא, אין דבר כזה איש ואישה.

אנחנו אוהבים את מד"א, ואנחנו מאוד רוצים לשתף פעולה עם ארגון ששם בראש מעייניו הצלת חיי אדם, אבל איננו יכולים וגם לא רשאים לשתף פעולה עם רוח השר שרוצה להנדס את התודעה שלנו, לא כאשר מדובר על חשבון חיי אדם. אז הודענו למד"א שאנחנו לא תורמים עד שיחזירו את הטפסים של אבא ואמא, לא עזר. הבנו שאנשים עלולים למות אז ביקשנו שיחזירו את הטפסים המקוריים רק בהתרמה הספציפית של בחורי הישיבות. אין תגובה.

העסק התחיל להיות רציני, רופאים נאלצו להכריע לאיזה חולה לתת את מנות הדם הנותרות, לחולת הקורונה המדממת או לניתוח הדחוף בחדר ממול, התחננו, בואו נעשה התרמה חד פעמית נביא אלפי בחורי ישיבות בפעם אחת רק בבקשה בבקשה תחזירו את הטפסים בחייכם זה סכנת חיים!! – שום כלום, אין קול ואין עונה ואין קשב. טוב, תקשיבו זה לא עסק, מה קורה פה?! אתם לא מוכנים, אבל לפחות תאפשרו לנו לתרום דרך ארגון מציל חיים אחר כמו "הצלה" "עזר למרפא". קדחת. האיש הפשוט שירים טלפון למוקד מד"א וישאל את המוקדנית: למה, למה לסכן חיים? באיזו זכות אתם לוקחים את האחריות הזו? לא ישמע תשובה, אפילו לא אמונה בצדקת הדרך, ההיפך הוא הנכון "אני שואלת בדיוק אותו דבר" גמגמה לי המוקדנית וסיננה "זו החלטה מגבוה".

ואז נוצר לחץ תקשורתי, נאומים במליאה, ועוד קצת גחש בחש בערוצי התקשורת הימניים שגרמו לסביבת השר דגדוג קל בכנף, עשו חושבים ואמרו, הרי המשבצת של שם האב ושם האם היא לא רלוונטית ככל שמדובר בבן של "משפחה" של שני גברים שהאבא הגנטי שלו סחר בביצית ורחם של מישהי אומללה מיפן או סודן, הרי באמת אין משמעות מי הוא הגבר השני במשפחה (כי זה לא שאם יש להורה השני איזו שהיא בעיה גנטית תהיה השפעה על מנת הדם).

אז נבטל את המשבצות כליל לא אבא ואמא ולא הורה 1 והורה 2 לא ארץ מוצא האב ולא ארץ מוצא האם, המשבצות הללו שנכתבו מתוך שיקול מקצועי של מעקב אחרי הגנטיקה של הדם והתאמה מקסימלית לגנטיקה של החולה כמו שאמרה מנכ"לית בנק הדם בהקלטה שפירסם חה"כ אבי מעוז במליאה, אבל השר חושב שהשיקולים הללו של הצלת חיים לא רלוונטיים כאשר טובת האג'נדה על כף המאזניים.

תבינו, זה לא ייגמר כאן, האג'נדה הזאת פועלת באלימות וללא מעצורים להשמדת ערכי המשפחה, ומעיזה להשתמש בארגון שמציל חיים כנשק לגיטימי במלחמת דעות ולסרסר בחולים המסכנים שלא יקבלו את מנת הדם שהם כ"כ זקוקים לה, האג'נדה הזו מסוכנת הרבה יותר ומסוגלת להרבה יותר ממה שהיא חשפה עד כה. כמו שלא יכולנו לשער שניתוחים לשינוי קול למי ששינה את מינו יתוקצבו על חשבון תרופות מצילות חיים לחולי סרטן וכמו שלא יכולנו לשער שהטפסים לא ישתנו גם כשתהיה סכנה מוחשית לחיי אדם בדיוק באותה מידה אין לדעת מה ילד יום. אם אנחנו לא נקטע את הטרלול הפרוגרסיבי הזה כשהוא עוד קטן, כאן ומיד, ניתן להיות בטוחים רק בדבר אחד – הולך להיות הרבה יותר גרוע. הרבה יותר מסוכן.

אז לא, לא נכנענו, אנחנו לא נתרום עד שהשר יחזור בו ויאפשר למד"א לשוב ולהתעסק במטרה החוקית והמשימה הלאומית שלו לדאוג לבריאותם של אזרחי המדינה. ולמרות הרצון העז לתרום דם, הזכות האישית והמחויבות הציבורית הדורשת זאת, מתוך האהבה הגדולה שלנו לארגון מד"א וצפייה עמוקה על התהליכים שעוברים עליו ועל העם שלנו, אנחנו לא מסוגלים להעלים עין ולתרום דם כרגיל כשאנחנו מבינים את הסכנה שעלולה להיות אם לא נעצור את העסק הזה. אנחנו לא רשאים לשוב ולתרום מדמינו עד שיואיל השר לאפשר למד"א להשיב את הטפסים הכל כך פשוטים, ערכיים ומקצועיים שנהגו להשתמש בהם עד תקופתו.