"הרצחנות שלך כלפי העם לא תעבור בשקט - לא תסתמו לנו את הפה"ערוץ כנסת

דיון סוער בצהריים (שלישי) בוועדת הכלכלה שבו השתתף גם שר האוצר אביגדור ליברמן.

"ליברמן רב עם כל העולם ואז אומר לכולם להחליף עבודה. תחליף אתה עבודה. תעוף אתה מהמשרה הזאת. על השנאה והרצחנות שלך לא נעבור על זה בשקט", אמר לו ח"כ משה אבוטבול מש"ס, "תתעורר מה קורה לך? אין פה כלכלה? למדינה הייתה מדיניות רווחה כל השנים, אל תבלבל את כולם. אני מדבר על אותם מסכנים שאין להם מה להביא לבית בזמן שאתה מבלה במסעדות יוקרה, תהיה קצת יותר צנוע".

לאחר מכן הגיבה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) ואמרה לליברמן שהוא אנטישמי. "זה מה שחשוב לך? אדוני שר האוצר אתה אנטישמי".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר ענה "מי שמונע מילדים ללכת ולקבל מקצוע, מי שמונע מהציבור לקבל כלים שיוכל להתקדם, מי שמחזיק את הציבור שלו עני ומסכן הוא אנטישמי".

דיסטל אטבריאן לליברמן: "אתה אנטישמי"ערוץ כנסת

שר האוצר דחה את הטענות: "אנחנו רוצים לעזור לילדים החרדים שיוכלו להתפרנס בכבוד ולא להיות תלויים בקצבאות. אתם רוצים לשמור אותם בעוני".

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תיפגע.

על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר. בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה"ל, בקריאה שלישית.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג לשר האוצר בוועדת הכלכלה הבוקר: צריך לתת פיצוי מיידי לעסקים הקטנים בקצה שנפגעו ולא נכללים בענפים הגדולים

ח"כ גינזבורג הדגיש בדיון את סוגיית העסקים שלא נכללים במתווי הפיצוי ואמר, "לצד נתוני המאקרו הטובים והענפים הרחבים שקיבלו סיוע, בסוף יש בקצה עסקים שנפגעו שלא נופלים לענף או לסקטור מסוים. צריך לזכור גם את התקופות שבין גלי התחלואה שהמשק היה תחת מגבלות שונות כמו התו הירוק, התו הסגול, הגבלת טיסות ועוד. מדובר על עסקים קטנים, של משפחות שקורסות, חלקם אפילו מדברים על אובדנות. לכן אני מבקש משר האוצר לתת הנחיה לרשות המיסים לבדוק: לעסק שבשנת 2021 הפדיון שלו ירד בצורה ניכרת ובאחוזים משמעותיים לעומת שנת 2019, צריך לתת סיוע מיידי בין אם במענק או פיצויים".