ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטיןצילום: רויטרס

רוחות מלחמה באירופה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שלישי) עם קנצלר גרמניה מרטין שולץ, ולאחר מכן קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

פוטין אמר כי "רוסיה מוכנה לדון בצעדים בוני אמון עם ארה"ב ונאט"ו. התרחבות נאט"ו למזרח היא בלתי אפשרית ומהווה סיכון ממשי עבורנו''.

לצד דברי הפיוס אמר פוטין: "המענה שקיבלנו מארה"ב ומחברות אחרות בנאט"ו לא היה מספק, אם כי יש כמה נקודות לדיון. אנו נכונים להמשך השיחות על טילים ועל נושאים אחרים".

‏הנשיא פוטין סיפר בהמשך כי התקבלה החלטה להסיג חלקית את הכוחות הרוסיים שהיו על הגבול עם אוקראינה. בתשובה לשאלה אם הנסיגה תימשך השיב פוטין: "אף אחד לא יכול לתת תשובה על זה - כרגע אף אחד. זה לא תלוי רק בנו".

קנצלר גרמניה שולץ שנפגש במוסקבה עם הנשיא הרוסי, אמר לו שנסיגה של הכוחות הרוסיים מגבול אוקראינה חייבת להתרחש מיד. עוד הוסיף שולץ כי האפשרות למנוע הסלמה באמצעים דיפלומטיים עדיין קיימת.

"לא ניתן לערער על גבולותיה של אירופה, גם לא בהקשר של אוקראינה. זה לא נתון למשא ומתן", הבהיר שולץ. "חשוב שנגיע לרגיעה כדי שלא תתפתח מלחמה באירופה".

מסיבת העיתונאים של המנהיגים נערכה שעות לפני המועד המוערך שבו נקבו גורמי מודיעין אמריקנים לפלישת רוסיה לאוקראינה. במשרד החוץ הישראלי קראו היום פעם נוספת לישראלים השוהים באוקראינה לשוב ארצה במהרה.

בהודעת משרד חוץ נכתב כי "לאור התגברות האינדיקציות לאפשרות הסלמה במדינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי".