עופר עיני
עופר עיניצילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני הכריז היום (שלישי) כי יתמודד בבחירות לראשות הארגון שיערכו בחודש מאי. עופר עיני כיהן כיו"ר ההסתדרות במשך שמונה שנים, עד 2014.

בראיון לרשת ב' אמר עיני כי "במשבר כמו הקורונה ההסתדרות הייתה צריכה לצאת לעזרת העובדים. יש שם מדיניות ברורה שהעובדים צריכים להיות מתחת לאלונקה ולשלם. הממשלה וההסתדרות מרמות את העובדים - מה זה 6,000 שקל שכר מינימום?".

"להיכנס היום לסופר זה כמו להיכנס למלחמה. אין בן אדם שלא שואל את עצמו בסיום הקנייה 'וואלה מה קניתי'. הפכנו למדינה הכי יקרה בעולם. אז שיעלו את המשכורות, למה להקפיא?".

עיני הסביר את החלטתו לחזור לזירה: "אני שומע את זעקת העובדים. אני מביא כסף מהבית. המטה כבר נפתח ויש פעילים. הרבה ועדים כבר התייצבו לימיני".

יו"ר ההסתדרות הנוכחי, ארנון בר דוד, מסר: "תמיד בירכתי ואמשיך לברך על כל התמודדות דמוקרטית. דאגתו של עופר עיני לציבור העובדים בהחלט מחממת את הלב, אבל אולי כדאי שמישהו יעדכן אותו שבזמן שהוא עשה לביתו, בעיצומו של משבר עולמי שטלטל את המשק כולו, חבריי ואני ניווטנו את ההסתדרות לחוף מבטחים בבגרות ובאחריות.

''אל מול מציאות מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, מצבם של העובדים מעולם לא היה טוב יותר וזאת בזכות מנהיגות שפעלה ושפועלת ללא לאות כדי להביא תוצאות – לא כותרות. אמשיך תמיד להיות הגב האמיתי של העובדים בישראל", כך בר דוד.