בועז קוקיא, אביו של רון הי"ד
בועז קוקיא, אביו של רון הי"דערוץ 7

בית המשפט העליון בירושלים ידון מחר (רביעי) בבקשת הסנגוריה הציבורית להגיש ערעור על פסק דינו של המחבל חאלד אבו ג׳ודה, רוצח החייל רון קוקיא הי"ד.

פסק הדין ניתן לפני כשלוש שנים ועתה מבקשת הסנגוריה הציבורית להגיש ערעור על פסק הדין מכיוון שלטענתה היו בעיות בחקירה של אח הרוצח.

כידוע החוק מאפשר לערער עד 45 יום לאחר שבית הדין נותן את פסק הדין והסנגוריה מתעקשת לפעול למען המחבל בהליך מיוחד, חריג ויקר.

כמו כן מבקשת הסנגוריה לשחרר את אחיו של הרוצח במקביל למשפט בעניינו, דיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב בבית משפט המחוזי בבאר שבע.

משפחת קוקיא מוחה על פעילותה של הסנגוריה הציבורית, "שפועלת כנגד קורבנות הטרור, בכך שמבקשת לערער בבית משפט העליון על פס"ד רוצח רון ומנסה לשחרר ממעצר את האח שמשפטו מתנהל בבית משפט המחוזי בבאר שבע. הסנגוריה הציבורית פועלת בצורה לא ראויה ועל חשבון כספי אזרחי המדינה וגורמת להליכים מיותרים ובזבוז זמנו של בית המשפט. אנו קוראים לבית המשפט העליון ולשר המשפטים לבדוק את התנהלות הסנגוריה הציבורית''.

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "לפעמים אנו לא מאמינים לאן הידרדרנו. במקום שאבא של המחבל ימ"ש ימכור את ביתו כדי לממן עו"ד לבן שלו המחבל, מדינת ישראל, בכספי המיסים שלנו מממנים סיוע משפטי עבור הרוצחים של הילדים שלנו. אנו קוראים לסנגוריה הציבורית לחזור בה מכוונתה לערער בהליך חריג ויקר. בנוסף הגיע הזמן שכאשר מדובר בעבירות שקוראות תיגר על מדינת ישראל, תשלל הזכאות לסנגוריה ציבורית על חשבון אזרחי המדינה כולם".