אסתר חיות
אסתר חיותPhoto by Olivier Fitoussi/Flash90

נשיאת העליון אסתר חיות תקפה הבוקר (חמישי) בחריפות את ח"כ דוד אמסלם מהליכוד לאחר שטען אתמול בכנסת כי "את אמסלם זורקים מהמדרגות בבית המשפט העליון".

"שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה", כתבה הנשיאה חיות. "רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים".

"כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת, ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך.

"התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה. אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר.

וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה.

"הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת", סיכמה. "אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".

אמסלם כאמור טען אתמול כי שופטי העליון הם קבוצה סגורה, "זה המוסד של האבא שלכם, של האליטה שלכם, של התרבות והערכים שלכם ואנחנו לא שם. לא האמסלמים ולא הביטונים".

שר המשפטים גדעון סער הגיב "הקול קול דודי והידיים ידי ביבי. התקפותיו חסרות המעצורים של ח"כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו, הן חלק ממערכה שיטתית ומתוכננת לדה לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו.

מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל, כמו גם על רשויות החקירה והתביעה. לא אתן להם להרוס את המדינה! לא במשמרת שלי".