טסלה בצרות: לאחר שבחודשים האחרונים נפתחו שתי חקירות סביב כשלים שונים במערכת הנהיגה האוטומטית של רכבי החברה, הודיע המנהל האמריקאי לבטיחות בדרכים כי הוא פתח בחקירה לאחר מאות תלונות מצד נהגים כי מכוניות טסלה עוצרים בפתאומיות במהלך נסיעה בכבישים מהירים, ללא שום סיבה.
הנהגים התלוננו כי העצירה הפתאומית באמצע הכביש המהיר, המכונה "עצירת פנטום", גורמת לסיכון רב לנהגי טסלה עצמם ולנהגים אחרים שנאלצים לבלום באופן פתאומי על מנת למנוע תאונה. החקירה של מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאים מתמקדת בשני דגמים עיקריים של מכוניות טסלה – סדאן דגם 3, ורכב האצ'בק דגם Y שיוצרו בשנים 2021-2022.
בסך הכל מכרה טסלה 416 מכוניות מהמודלים האלו, ויתכן כי בעלי המכוניות יוזמנו להביא את כלי הרכב לבדיקה. על פי הודעה מנהל הבטיחות בדרכים, התקבלו בשבועות האחרונים 354 תלונות מצד נהגים על בלימת חירום של מכוניות טסלה באמצע כביש מהיר ללא שום סיבה או סכנה.
"כלי הרכב מפעיל במפתיע את הבלמים תוך כדי נסיעה במהירות כביש מהיר. המתלוננים מדווחים שהעצירה המהירה יכולה להתרחש ללא שום אזהרה, באקראי, ולעיתים קרובות שוב ושוב". למרבה המזל, עד היום לא נרשמו נפגעים כתוצאה מבלימת החירום של מכוניות טסלה בכבישים המהירים. טסלה הודיעה מספר פעמים כי גם השימוש במכוניות האוטונומיות שלה דורש "תשומת לב מלאה" מצד הנהג, ועירנות בנוגע לסכנות אפשריות במהלך הנסיעה.
לאחרונה פתח מנהל הבטיחות בדרכים בחקירה לאחר תלונות כי התוכנה מאפשרת למספר סוגי רכבים של החברה להמשיך בנסיעה איטית מול תמרור "עצור" במקום עצירה מלאה, מה שגורם לסכנה עבור הנהגים. תלונות נוספות מצד נהגי טסלה לאחרונה טענו כי המערכת האוטומטית של הרכב מזהה חפצים או עצמים בצורה שגויה, והחברה גם השביתה רכיב שאפשר לנהגים לשחק במשחקי וידאו על המסך בזמן הנהיגה.