מצדה זאבי
מצדה זאביצילום: אלירן אהרון

יו"ר ועדת השמות ברמת השרון וחבר מועצת העיר, עידן למדן, פועל להסיר את שמו של רחבעם זאבי (גנדי) מהגשר על נתיבי איילון ולקרוא אותו על שם פרופ' נחמה ליבוביץ' ופרופ' ישעיהו ליבוביץ'.

למדן אמר לעיתון "ידיעות השרון" כי "הפרסומים אודות זאבי, שגובו בעדויות חזקות ומשכנעות, הופכים אותו, למרבה הצער, ללא ראוי להנצחה בזירה הציבורית''.

לטענת למדן, "אם שמם של האחים ליבוביץ' ז"ל יתנוסס על הגשר תחתיו עוברים מאות אלפים בכל יום, יהיה זה מסר ערכי נפלא, שיכבד מאוד את עירנו. היא חוקרת מקרא נודעת ופורצת דרך, והוא מצפן מוסרי שאי אפשר לחלוק על אומץ לבו בהליכה נגד הזרם ועל יושרתו האינטלקטואלית".

מצדה זאבי, בתו של רחבעם זאבי ותושבת רמת השרון, הגיבה בחריפות ליוזמה: "למדן מעולם, וגם עכשיו, לא נלחם להעלאת המודעות להטרדות בנשים. לפתע, אחרי 13 שנה של עשייה ציבורית, התעורר הלמדן, לטובת מניעיו המפלגתיים והפוליטיים ומנסה להילחם באבי, בתקווה להשיג כותרת ולקדם את ההכרה בו כנציג מרצ במועצת רמת השרון. נוסיף לזה שהבחירות למועצות מתקרבות, והמניעים מתבהרים.

"למדן, יש לך שם מחייב, ולפני שתעז לפתוח את פיך ולהלעיז על אבי, כדאי שתלמד מי באמת היה האדם שאתה ממהר להאשים ומה הייתה תרומתו לביטחון מדינת ישראל.

"קל להאשים אדם מת. קל ובזוי. זה אף נוגד את האתיקה של עיסוקך כעורך דין. אזכיר לך שמעמד האישה עשה דרך, אבל אי אפשר להפיל על אבי נורמות וסגנון ששייכים לתקופה ולא לאדם. אבי אינו נושא את דגל התקופה על כתפיו, והמהפכה שאנחנו בעיצומה לא צריכה להיות דרכך - צבועה, צדקנית ומרושעת", הוסיפה זאבי בראיון לידיעות השרון.