תרגיל חטיבת המילואים 551
תרגיל חטיבת המילואים 551צילום: דובר צה''ל

בתום שבוע של אימון מפקדים בחטיבת המילואים של הקומנדו (551), מפקד החטיבה אל"מ אפרים אבני מספר לערוץ 7 על האתגרים בצפון ועל הפקת הלקחים מהאסון ביחידת אגוז.

אבני גאה בקציני החטיבה שעוזבים את שגרת יומם ומתייצבים במילואים: "אני יודע שהקצינים יעשו הכל כדי להצליח. לא סתם הם עוזבים משפחות ובאים ל-50 או 60 ימים בשנה כדי להצליח וכדי להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר".

באשר לגיזרה הצפונית מספר המח"ט שנכנסים כל העת אמצעי איום חדשים ולכך צריך להיערך ולהתאמן. "עולם הרחפנים עולה מדרגה, לאויב יש יכולות אש מתקדמות שלא היו בעבר, ולפיכך המקצועיות של המפקדים צריכה להיות מאפס למאה ביום פקודה. היינו השבוע ברמת הגולן, עכשיו בשלומי והכל בגיזרה שבה הכל יכול לקרות".

בצה"ל מפיקים לקחים מהאסון ביחידת אגוז שבו נורו רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל ורב-סרן אופק אהרון ז"ל על ידי קצין ביחידתם. "אחד הדברים הראשונים שעשינו היה להפיק לקחים מהאירוע הקשה ביחידה. אנחנו צריכים
לקחת מהאירוע את מה אנחנו יכולים ללמוד. זה כולל תחקיר ולמידה. אף פעם אל תגיד 'אצלי זה לא יקרה'".

תרגיל חטיבת המילואים 551
תרגיל חטיבת המילואים 551צילום: דובר צה''ל

מפקד היחידה מספר לנו שבחטיבת המילואים יש תמהיל של יוצאי לוחמי דובדבן, מגלן, אגוז ויחידות מיוחדות נוספות: "המשימה שלי היא לייצר שפה משותפת בין כולם. זה מורכב בהתחלה כשמקבלים את יוצאי היחידות לחטיבת המילואים, יש שוני ופערים, אך בהיותם יוצאי חטיבת הקומנדו, האימונים כמו זה השבוע, יחד עם היכולת האישית מביאים את החטיבה להיות הטובה בצבא".

למח"ט יש מסר חשוב לציבור בישראל: ''אנשי המילואים הם תעודת הביטוח הערכית של מדינת ישראל. בזכותם אנו יכולים להיות בטוחים שבמלחמה הבאה אם תהיה אנחנו ננצח''.

ביום שישי האחרון חדר טיסן של חיזבאללה לתוך המרחב האווירי של ישראל, ואזעקות נשמעו באזור הגליל העליון, בדרום רמת הגולן וביישובים הסמוכים לגבול לבנון.

הטיסן חצה לשטחנו כשמערכות הגילוי עקבו אחר מסלולו. הוזנקו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל ללא יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון.

כוחות צה"ל הפילו ביום חמישי האחרון רחפן של ארגון חיזבאללה שחצה משטח לבנון. בצה''ל אמרו כי הרחפן היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות לאורך כל האירוע. בהודעת דובר צה''ל נכתב כי ''צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל''.

בשבוע שעבר פורסם בכאן 11 שבמערכת הביטחון נערכים לאפשרות של מתקפת מל"טים מאיראן ומעריכים שנסיונות לכך יימשכו. שלשום הופלו בעיראק שני מל"טים ששוגרו מאיראן וקיים חשש שנועדו להתפוצץ בשטח ישראל. זאת ברקע טענות של גורמים איראנים שישראל מסייעת לכוחות אמריקנים לתקוף את המורדים החות'ים וארגוני טרור המזוהים עם איראן.

גורם מדיני בכיר אמר השבוע: "זה כל כך קל לבצע פיגועים עם מל"טים או הפצצות. אז זה סיפור מאוד גדול שאנחנו מתמודדים איתו בכל מיני אמצעים".